Jump to content

Hvilken hagle


stipay

Hvilken hagle?  

31 members have voted

  1. 1. Hvilken hagle?

    • Lanber 2083 12/76 (7000,-)
      21
    • Churchill Hunting 12/76 (6100,-)
      4
    • Silma Finnskogen 12/89 (6660,-)
      6


Recommended Posts

Har etterhvert satt opp 3 forskjellige alternativer til en hagle jeg skal kjøpe. Prisen på hagla er tilbudet jeg har fått.

Stem på den dere mener er den beste hagla.

Veil. pris på haglene er:

Lanber: 9500,- (http://schouvapen.no/produkter/vapen/ha ... 2-76-71cm/)

Churchill: 7000,- (http://jaktdepotet.no/webshop/default.a ... =25&uid=99) koster 7000 i butikk

Silma: 7990,- (http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... 89-9004652)

Link to comment
Share on other sites

Hvilken hagle du skal velge er noe du best avgjør selv :)

 

Jeg vet ikke hva du har gjort, men jeg anbefaler at du tar i alle haglene du nevner. Prøv å kaste og se hvordan det ligger ann. Gjerne sammen med en kyndig våpenhandler som kan hjelpe deg med å se hva som passer/ikke passer.

 

Når det gjelder kvalitet så er det selvfølgelig bra å rådføre seg med andre brukere av produktet, men ikke glem at vi som forbrukere står utrolig sterkt på grunn av forbrukerkjøpsloven.

Om haglen har gjentatte feil med f.eks løpsskifte, klikk eller andre problemer man ikke bør forvente seg så mye av på en hagle til en viss sum, så er det bare å klage, klage og klage.

Klarer ikke selger å fikse problemet så er det bare å kreve pengene tilbake.

 

Så gå for den du føler passer best. Husk at forholdet til hagla skal vare i mange år ;)

Link to comment
Share on other sites

Husk at forholdet til hagla skal vare i mange år ;)

Er enig der... og der kommer også et annet aspekt med i bildet,... nemlig kvaliteten!

 

Man faller for det smekre utseendet i butikken, med litt "guld hær å dær", blank fin kolbe og.. oj, oj va den passer meg bra også-(det får man også bekreftet av den unge speditøren bak disken...som med myndig stemme ber deg sikte på hans øye)

Men,... kansje treffer man ikke så bra med den, selv om den "passet" så godt i butikken. :forvirra:

Va jeg mener..jo det skal som regel ikke så store juseringer til for å få skjeftet å passe så det er vel så viktigt å ha geværets kvalitet i tankene som "feeling" og vilken du "tror" passer deg.

 

En brukt hagle av kjent god kvalitet, for samme sum penger:(7000-10000), vil med stor sansynlighet gi deg mange flere tusen (problemfrie) skudd, enn de Churshill/Silma greiene kan gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene :) Jeg har bestilt Lanbern, så gleder meg til den kommer! Det virker som den klart beste hagla blant disse, både etter tips fra dere og bekjente jegere. Den sendes fra Finnmark etter at våpensøknad og slikt er i orden. Vet noen hvordan våpen blir sendt med posten? Jeg bestilte ikke med futteral eller koffert. Behøver jeg å bekymre meg for at den blir ødelagt under transporten, og i så fall, hva skjer da?

 

Takk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...