Jump to content

sprer skudda i vildens sky.


Glock_boy

Recommended Posts

jeg har endelig fått montert demper på børsa og etter noen dager med testing lurer jeg på ett par ting.

 

jeg skyter serier på 5 skudd og den 1 serien gav noe spredning, 2 serie samlet skikkelig bra, gikk nesten hull i hull, men 3,4,5 serie blir bare dårligere å dårligere og den siste er ikke godkjent til storviltprøven engang. jeg har latt børsa stå for avkjøling etter hver serie av varierende lengde 5-15min.

jeg har brukt sellier og bellot som treningsskudd og disse er de som har samlet best i denne børsa.

til jakt har jeg brukt norma oryx og den samler så dårlig at jeg nesten ikke tørr bruke den på jakt.

prøvde den nye NP Jakt og den samla bedre enn Norma Oryx men jaktamunisjonen samler dårligere enn treningsammoen jeg har prøvd/brukt,(Norma jaktmatch sprer like mye som Norma Oryx) noen som har tips til hva jeg skal gjøre?

Link to comment
Share on other sites

er weatherby vanguard 308w, den spredde faktisk ganske mye før demper ble montert også. er så irriterende at en å annen serie dekkes av en femkroning mens jeg må tømme sparegrisen for å dekke de andre seriene.

og denne ble solgt med presisjonsgaranti (3 skudd innenfor 1 tomme eller trangere på 100 meter)

den gir også likedan presisjon med og uten 2 fot.

Link to comment
Share on other sites

Har samme rifle med samme problem tidligere. Kjøpte meg classic boyds laminatstokk til den og lot børsemaker bedde. Anbefaler på det sterkeste dette. Selve våpnet er bra, men synt stokken er myk som pokker, bare å få byttet ut.

Kosta meg ikke mer enn 1500 for ny stokk inkl bedding.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en litt dårlig gjengejobb på børsa mi som førte til at når jeg gikk fra en a-tec TMM5 til en atec CTM4 (sistnevnte har hakket trangere hull)l så ble presisjonen helt elendig. 3-4 skudds serier kunne være brukbare men treffpunktet flyttet seg etterhvert som systemet ble varmere. Til slutt subbet kula demperen en dag det var skikkelig ille. Da forsto jeg hva problemet var og jeg fikk gjenget rifla på nytt. Alle problemer er nå borte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

bestilte ny stokk fra boyds med forest camo laminat og det ble utseendemessig ei ny rifle, så i morra blir det en runde på skytebanen for å teste om den samler litt bedre når jeg nå har fått frittliggende løp. tok ett ark og førte det mellom stokk og løp og gikk helt bak. men jeg ser den er litt trangere på den ene siden av løpet men fremdeles går det ett ark imellom både med 2fot og demper påmontert.

og fra jeg bestillte til jeg fikk henta stokken på postkontoret tok det 10 dager, og den ble montert på 5 minutter :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Problemet som beskrives her i tråden er at kula subber borti demperen og sprer i vilden sky. Ikke avskriv den gamle stokken. Sikkert topp presisjon i den også. Beklager å ikke ha sett den tråden tidligere. Har hatt samme problem selv 2 ganger med samme demper. Når den var nesten ny, og en gang til når den var skutt en del med. (grodd igjen) Bare å file opp hullet i demperen så er problemet borte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...