Jump to content

Problemer med en Tasco-kikkert


sjorgen

Recommended Posts

Har en slik: http://www.ebay.com/itm/New-Tasco-6-24x ... 808wt_1397

 

Jada, det er en drittkikkert, men jeg bruker den bare på salongen. Problemet er bare at den skifter treffpunkt rett som det er. Har slått meg at det kanskje er no krøll med retikkelen ettersom jeg brukte kikkerten på en 222 før jeg satte den på salongen. Ikke veldig spark i 222, men en del mer enn i salongen, så kanskje kikkerten ble skadet? Det var i allefall det første som slo meg, helt til jeg leste at det godt kunne være ringene som var for crappy (de fulgte med i esken).

 

Innspill?

Link to comment
Share on other sites

Ikke dumt for 12-1300 da. Men skulle gjerne vært enda billigere. Går litt på lavbudsjett jusst nu, skal ha meg kikkert til en del lapper på Mævvsern og, så dette er egentlig ikke prioritert. Men vil jo gjerne ha fordi. :mrgreen:

 

Edit: Ikke dum den Sweet-en, dog litt lite forstørrelse. Nå skyter jeg med 16 (noe som kanskje er litt i overkant, men veldig behagelig). Hmm må vurdere litt.

 

Edit 2: Ser at XXL har flere kikkerter til samme pris. Kanskje noen andre av dem hadde vært å vurdere? http://www.xxl.no/jakt-vaapen/optikk/kikkertsikte" target="_blank

 

Edit 3: Crappy retikler ute og går der, gitt. Vil gjerne ha mildot..

Link to comment
Share on other sites

XXL har BSA Kikkertsikte med lys 4-16x40 og BSA Optics 3-9x40 Sweet 22 som i grunnen er to av de mest aktuelle kikkertene akkurat nå. Sweet-en har kulebanekompensator og parallaksejustering, mens den andre tilsynelatende ikke har noen av delene men derimot fin forstørrelse. Hvilken bør jeg gå for? Er det bare i huet mitt at 9 i forstørrelse er litt lite? Er jo vant med å skyte med typisk 14-20. Hvordan er retiklene på de to?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har noen kompiser/bekjente som driver med skyting kan du jo spoerre om de har noe gammelt, brukt liggende du kan faa?

 

Jeg har selv to 22 lr og en 22 mag, alle med gamle simmons og bushnell kikkerter som jeg har faatt gratis av bekjente. De aller fleste har et eller annet liggende i boden som de ikke trenger:)

 

Det er mitt lille tips!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...