Jump to content

Engangsskutte hylser


sindre.S.K

Recommended Posts

Hva legger man egentlig i dette? Når en selger anosere engangsskutte hylser, da er jeg så naiv at jeg tror det er det jeg får. Men når jeg sitter her i ladebua og finner flere sprukene hylser, og så hopper det opp et par stk av feil kaliber til og med, da kjenner jeg irritasjon stiger. Ikke for at det har noe og si rent økonomisk, men kall en spade en spade da: " en hau med tomhylser av varierende kvalitet selges"

Jeg hadde kjøpt uansett, men hadde fått det jeg forventet da.

Link to comment
Share on other sites

Hylser kan sprekke selv om de bare er skutt en gang. At det dukker opp hylser av feil kaliber er slik som skjer om mann kjøper mange hylser om gangen. Men om du kjøper la oss si 100 hylser er det for dårlig.

 

Det å få feil hylser kan til og med skje om du kjøper nye. Kjøpte nye 308 win hylser en gang(sier ikke fabrikat) og blandt de 100 hylsene var det også 1 stk 243 win og 2 stk 7mm-08 rem. Sammen med 97stk 308 win hylser. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har solgt endel hylser brukt, og de har i hovedsak vært engangsskutte. Men når man går på banen og plukker etter endt økt, så plukker man det som ligger der. Ingen kan med sikkerhet si at man ikke får med seg noen andres hylser i samme slengen. Stiller seg jo litt anderledes med revolverhylser, men ingen umulighet at det blander seg inn noen slitne hylser der også. Det kan godt være at jeg har gitt fra meg en .38spc eller to når jeg har solgt .357M, eller en .380ACP når jeg har solgt 9mmP. Skal en kar ha 1000 hylser, så er det fort gjort at dette skjer.

Når det gjelder sprukne hylser så kan det være flere grunner til dette. Niklede hylser ser ut til å sprekke raskere en rein messing. Ellers så kan det være at du har romme kammer i revolveren, kombinert med en trang die. Dette kan føre til materialtretthet ganske raskt.

Jeg kjøper gjerne hylser brukt av andre. Har ikke hatt noen problem til nå.

Link to comment
Share on other sites

jeg har solgt endel 9mm av div fabrikat. jeg tok meg den tiden å sortere hylser etter merke og antall ladinger. dobbelsjekka pakkene før sending nettopp fordi jeg og har en oppfatning at man bør få det man betaler for. mulig alt arbeidet og var inspirert av at hylsene tok mye plass og jeg kjedet meg en høst. satt i ukesvis å sorterte :roll: tror ikke det gjentar seg...

men på .38 hylser har jeg ikke solgt men gitt bort og byttet bort. når jeg overleverer en pose med cbc sier jeg ifra at disse hylsene kan sprikke, spesielt med romt kammer, som nevt tidligere. har og sortert .38 hylser for egen del. engangs-skutte i en egen isboks. flergangsladet i storboksen. teller ikke etter andre lading da jeg lader langt under max og da holder hylsene maange omladinger

har og mottatt(byttet) poser med hylser av ett bestemt kaliber hvor det dukket opp noen andre. men siden jeg samler patroner var det bare ett pluss for meg :)

men enig med trådstarter. ikke for å virke som kandidat til GGG, men man forventer å få den som er beskrevet i salgsannonsen.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig forventer man å få det man har fått beskrevet i annonsen. Sprukne hylserhøres ikke bra ut. Men det kan skje i de beste familier. Selv på engangsskutte.

Mitt råd om du ikke er fornøyd, er å kontakte selgern og be om penga tilbake. Kansje du må returnere hylsene for å få penga tilbake, men det bør vel være mulig å prate med selgern?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...