Jump to content

S&W 460 mot bjørn i Canada (ønsker kortere løp)


Norwegian V

Recommended Posts

Hei hei,

Jeg forsøker å kjøpe et ekstra løp for min S&W 460. I dag har jeg 8 3/8" løpet, men dette blir for langt når jeg skal bære den i flere uker i Canadas villmark mot bjørn.

De jeg har vært i kontakt med sier at S&W har sluttet å produsere de korte løpene 2" og 5" og derfor ikke mulig å bestille.

Stemmer dette?

 

Har dere tips om forhandlere som kan skaffe korte løp for s&w 460?

 

Er det noen der ute som har en 460 med kort løp og som vil oppgradere til 8 3/8"?

 

Siste utvei er vel å få børsemaker til å kappe løpet?

 

 

Mvh

:)

Link to comment
Share on other sites

Uansett er det fornuftig å ta med seg bedre ting enn revolver. Et skuldervåpen er sikrere i bruk og gir større treffsannsynlighet. Du kan fortsatt ikke bomme fort nok til å vinne.

Hagle med slug eller en hvilken som helst storviltrifle vil gjøre jobben.

Link to comment
Share on other sites

Eitt av problema med å byte løp på X-frame er at ein treng ein spesialnøkkel for å få skrudd ut løpet. Har vore i kontakt med S&W om å få kjøpt eit slikt, men dei er ikkje villige til å selge. Har sjølv vore inne på tanken om å byte til anna løpslengde, men det ser ut som at det er vanskeleg å få til utan å sende våpenet tilbake til S&W.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det en god stund siden jeg var i Canada, så ta dette for det det er verdt.

 

Minste lovlige løpslengde på pistol/revolver mener jeg er 4,1"

For å inneha håndvåpen må en ha en PAL (Permission and Acquisition Licence)

 

Det kan gis bæretillatelse på håndvåpen i spesielle tilfeller, og en av dem er om en oppholder seg i ødemarken/bushen til beskyttelse mot rovvilt.

Hva de legger i ødemark (remote wilderness) skal ikke jeg spekulere på her.

 

Har du kanadisk pass, er det med andre ord en mulighet, har du ikke tror jeg det blir serdeles vanskelig å få både PAL, samt bæretillatelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...