Jump to content

Kuler fast i løpet


Voodoo

Recommended Posts

Hei!

 

Først og fremst vil jeg bare si at jeg er klar over at jeg har dumma meg skikkelig ut. Kjøpte mitt første Co2-drevne luftgevær her i går. Har aldri prøvd noe sånt, før så var ikke helt sikker på noe egentlig. Jeg skrudde inn kapselen, satte i magasinet, ladet og trakk av. Jeg så hele tiden inn i kikkertsiktet og så ikke hvor skuddet traff. Det hørtes litt slapt ut også, men jeg tenkte det kanskje var på grunn av lyddemperen som satt på. Siden geværet kom fra butikken med kikkert montert på, tenkte jeg at kikkerten må ha vært helt på viddene. Så jeg fyrte av flere skudd for å prøve å få øye på hvor skuddene ble av(angrer!! i ettertid). Etter å ha prestert og kjøre SEKS stykker inn i løpet, blir jeg nysgjerrig og skal undersøke. Jeg tar av Co2-kapselen for å være på den sikre siden. Når jeg skrur den løs, så blir det snøfylt inne i "rommet" der. Jeg visste heller ikke at man ikke måtte ta den av.

 

Så nå står jeg her, med et løp fyllt med bly, og uten Co2-kapsel(blir bestilt i nærmeste fremtid). Jeg har prøvd å få ut skuddene med en luftgevær-pussetråd som var litt stiv. Det funka ikke, den var for myk. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få de ut igjen? Jeg regner med at jeg ikke bør prøve å skyte de ut igjen når jeg får Co2 i hus?

 

 

Håper det er noen snille sjeler som kan hjelpe en TOSK(!!!!!!) som meg :(

Link to comment
Share on other sites

Hva slags co gevær er dette ? Hvis det er et magasingevær er det ikke bare å denge ut kulene da man kanskje slår de inn i geværet. Ta ut magasinet uansett.

 

Er det et Crosman er det lett å ta ut hele løpet (men det krever litt mekanisk fingerferdighet) så man kan denge de ut.

Link to comment
Share on other sites

Kulene satte seg mye fast i min Co2 pistol.....

Problemet var at kulene var Gamo BB av bly. Det skulle ikke min pistol ha.

 

 

GMO_632032554.JPG

 

Skulle vært BB av stål. Så jeg kjøpte disse på XXL.

69kr for 1500 stk.

 

1038614_1_634202427854062500.jpg

 

 

Forstått det slik at de er litt mindre. Og setter seg ikke fast.

Har prøvd, og det stemmer :)

I mitt Diana 23 luftgevær triller disse stål kule lett ut av løpet.

Link to comment
Share on other sites

Det står 4,5mm ja...

Med Gamo BB skjøt jeg mange i Diana geværet. Noen gikk lett inn, og noen var alt for stor. De gikk ikke inn.

Så der var nokk ikke alle 4,5mm.

 

Voodoo! Prøv med BB stålkuler, vis det er runde kuler som brukes.

Har du ikke, kan jeg sende deg en god neve :)

Ikke noe problem, ingen kostnad

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bly er mykere enn stål riktignok ,men kanskje ikke i dette tilfelle med hensyn til hva som gir seg først. Med dor pakkes det sannsynligvis slik at det ikke lar seg rikke Dette må nok bores ut med forlenget spesialbor med skjæreegenskaper som ikke skjærer til side ,men bare rett forover .

 

Ser imidlertid ikke bort fra at oppvarming / smøremidler kan lette utdrivning av kulene med dor

Link to comment
Share on other sites

Mitt problem var med en Co2 1911 STI duty.

Med Blowback. (Ikke noe bra presisjon på 2m en gang, Søppel)

Som er beregnet for BB kuler i stål.

IKKE Blykuler.

 

Når man hadde trykket litt på avtrekket, så var det en kule alerede klar til avfyring.

så trykker man flere ganger uten å avfyre påbynt avtrekk, så trykker man flere kuler i løpet.

 

Brukte en tykk ståltråd og dyttet kulene tilbake, uten magasin i. Da kom de ut.

 

De runde blykulene fra Gamo hadde så mye forskjellig dimensjoner.

Dette opplyste de ikke noe særlig om når første eier kjøpte pistolen. Det burde de gjort..

Han trodde det var noe galt med pistolen.

Men det var allså ammoen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...