Jump to content

Stiv pris hos Landrø


Truls

Recommended Posts

En annen tråd om priser på krutt fikk meg til å sjekke priser på kuler også. Jeg trodde Landrø var billigst på Lapua, men det er helt feil. Jakt & Friluft selger Lapua Mega (9,3) for kr 7,42/stk, mens Landrø tar hele 8,98. Det er 156 kroner på en eske med 100 kuler.

 

Kanskje kammerledelsen bør lage et subkammer som heter Børskammeret eller noe sånt, med undergrupper som kulebørsen, kruttbørsen og hylsebørsen? Dette er jo forbruksmateriell som angår veldig mange her inne. Slik kan kammeret.no få en mye større betydning, både til nytte for privatfolk og bransjen som kan finne markedstermometer her inne.

(Jeg legger forslaget som egen tråd på riktig sted.)

Link to comment
Share on other sites

Ikke partisk eller kritisk ment, men tror nok at pga at Landrø er importør/grossist på nevnte produkt, samtidig som de selger til sluttbruker, kan de ikke annet en å holde seg til veil priser, da de ellers vil konkurere med sine egne forhandlere.

Om Landrø dumper priserne til sluttbruker, vil jo ikke andre forhandlere få solgt noe, dermed slutter de å bruke Landrø som grossist.

Link to comment
Share on other sites

Ikke partisk eller kritisk ment, men tror nok at pga at Landrø er importør/grossist på nevnte produkt, samtidig som de selger til sluttbruker, kan de ikke annet en å holde seg til veil priser, da de ellers vil konkurere med sine egne forhandlere.

Om Landrø dumper priserne til sluttbruker, vil jo ikke andre forhandlere få solgt noe, dermed slutter de å bruke Landrø som grossist.

 

Ikke noe å tro dette, det er jo ren fakta og en nødvendighet for å fremstå seriøse.

 

Det er også foreninger som har 20% rabatt hos Magne Landerø :wink:

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Landrø gir rabatt til privatpersoner uten medlemskap i noe, men kanskje må man kjøpe en del. En kamerat bestilte i dag for 12 000 kr, fikk 15%, i allefall på jaktpatroner som Naturalis.

Naturalis er veldig dyr å kjøpe inn til lading, mange som ikke har og de som har der koster det nesten dobbelt så mye som Barnes TSX.

Har jeg kanskje ikke funnet riktig butikk? Finnes det butikker bortsett fra Landrø som selger Naturalis?

Jaktdepotet har ikke mer, de er sikkert blokkert av Norma og Landrø. Det er vel en rettsak der på gang..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...