Jump to content

Våpensøknad på 22lr sendt i dag, hvilket merke??


JanT

Recommended Posts

Har akkurat vert å levert inn flere våpensøknader i dag, bla for salong!

 

Er ute etter hvilken salong rifle en bør gå for, gjerne brukt kjøp tips også...

 

Å er det stor forskjell på pressisjon mellom halvauto kontra bolt??

 

Demper eller heldemper?

Link to comment
Share on other sites

Cz/brno er sikre kjøp. Gå for american eller varmint versonene pga stokken. Demper er altid lurt. Største fordelen er jo at du kan trene så å si hvor som helst uten at det legges merke til (selfølgelig sikker bakgrunn, avtale med grunneier/egen mark).

Link to comment
Share on other sites

Å er det stor forskjell på pressisjon mellom halvauto kontra bolt??

Mekanismen har godt som ingen effekt på presisjonen, der er det andre faktorer som er langt viktigere. Halvauto har et dårlig rykte, men det kommer vel heller dels av bakstreverske særinger som hater alt de ikke eier selv, og dels fordi det finnes halvauto-rifler der ute hvor presisjon ikke har vært det viktigste for produsent/designer. Har ingen 10/22 selv, men det er vel ca. like mange der ute som elsker sin, som det er som klager over elendig presisjon..?

 

Jeg ville vurdert Zastava'en som XXL selger ferdig gjenget og med demper for 2999.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har selv akkurat kjøpt salongrifle,krysset bare av på halvauto for å ha alle muligheter dekt og la ved et skriv der jeg forklarte at bøylerepeter var pri 1,halvauto pri 2,samt at våpenet primært skulle brukes til avlivning av rev fanget i bås og småviltjakt.Oppga aldri våpentype/løpslengde/totallengde på noe som helst.Søknaden brukte lenger tid i posten(5 dager) til/fra sheriffen,enn de brukte på behandlingen(stemplet inn/ut og godkjent samme dag som de mottok den).

Link to comment
Share on other sites

I hennhold til forskriften om forbudte skytevåpen (Fra i fjor høst) skal nå også 22 halvauto spesifisererses. Men det tar tid å endre rutiner. Det dumme er, at i det verste tilfellet er det slik at det er kjøper som sitter med svarteper om en feil innvilget tilatelse blir tilbakekallt.

Link to comment
Share on other sites

Enda ikke blitt noe handel på meg!

 

Men nå har jeg sett litt på muligheten for å kjøpe en bolt 22lr å kappe løpet å montere en (sonic demper om ikke noen har bedre forslag) demper som bygger så lite som mulig men demper helst så mye som mulig!

 

Har lurt på cz 455, men det er jo ikke mulig å få med synt stokk :/ Eller?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...