Jump to content

presisjon påvirket av varmt løp? 9mm Glock


jcvold

Recommended Posts

jeg er ganske fersk pistol eier ( glock 17) , og er ofte på skytebanen for tiden .

 

var der å lørdag å skjøt 80 skudd. jeg merket at jo flere serier jeg skjøt , jo dårligere ble presisjonen.

 

samlingene dro seg fra senter og ned mot venstre. på siste serie på ti skudd, var det til og med noen skudd som hadde bommet på skiva!

 

skyter på 25 meters bana hos Oslo skytterklubb.

 

Er dette samme effekt som riflepiper har når de blir varme, at det går ut over presisjonen?

 

eller er det skytteren sin feil?

 

elller en kombo?

Link to comment
Share on other sites

hehe, skal være den første til å inrømme at jeg ikke er så veldig dreven automat skytter enda, men syntes det var så rart siden de

første seriene lå mellom 8 til 10 poeng, og så ble det verre, men er nok sikkert en kombo ja :wink:

 

noen som har tips til skyting med Glock ? hvilket grep og skytestilling som er å anbefale ?

Link to comment
Share on other sites

Har skutt en del serier i 357 magnum i kveld i min revolver. Der blir løpet mye varmere enn det gjør på en autopistol der mye mindre krutt forbrennes. Jeg merket ikke at presisjonen ble dårligere av varmt løp. De "slengerne" jeg hadde kjente jeg selv og skyldes skyttern

:) De aller fleste skyter dårligere etter ei stund. Dette skyldes at man blir sliten i firtvinnsvis muskulatur og at konsentrasjonen ikke er helt på topp etter ei stund.

 

Riflepipene mine får ikke merkbart dårligere presisjon de heller nå de blir (veldig) varme, men så er det ikke benkeskyting jeg driver med heller, men merker ikke noe på 200m så det er i såfall ikke plagsomt mye!

Link to comment
Share on other sites

det er ingen forskjell på å skyte glock, sammenlignet med f.eks en usp, m&p, osv. høyt og godt grep med begge hendene og en naturlig benstilling for deg, slik at du står stødig er jo noe man prøver på uansett om det er revolver eller pistol.

 

er ikke fullstendig nødvendig å strekke begge armene så langt ut som overhodet mulig, jeg har funnet selv at jeg skyter bedre når jeg strekker armene ut slik at jeg ikke overdriver (les = helt ut, og slapper av i albuene slik at jeg får pistolen litt nærmere kroppen) beveger pistolen til siden slik at jeg sikter bra uten å bevege hodet, og står med benene i skulderbredde, med det dominerende benet litt bak det andre.

 

det fungerer for meg, og det fungerer for flere andre skyttere også.

Link to comment
Share on other sites

Ta en veldig grundig kikk på sleiden der hvor den tynne stålbiten går i i fra støtbunn til utkasteråpningen. Glocker som er litt hart skutt pleier å sprekke her etter 30' -40' skudd og da bøyer sleiden seg. Da skrur skuddene seg sakte men sikkert utover en vei osv.

Link to comment
Share on other sites

"Glocker som er litt hart skutt pleier å sprekke her etter 30' -40' skudd og da bøyer sleiden seg"

Dette må du forklare nærmere! Hvordan får du skutt en Glock hardt?

 

TS: Garantert skytterfeil! Brems ned på mengden og konsentrer deg på å treffe riktig hver gang. Om du bare mater ut skudd når du ser du begynner å trekke ut av blinken så ta deg en pause.

Link to comment
Share on other sites

Det der er da vel ikke å skyte hardt?? Det du ser på filmen er jo bare vanlig oppvarming av en Glock! :lol:

Skulle den sprekke i sleiden bare for tusen skudd??

Vil fremdeles se en Glock som har sprukket og sleiden har bøyd seg etter "30-40 skudd". Ikke fordi ting ikke er mulig, men jeg har aldri hørt om det før og vil gjerne se en slik påstand bekreftet. Det er vel mest utsagnet "pleier å sprekke" som får meg til å tro at dette skjer litt for ofte... Trodde G17 var av den mer driftsikre typen...

Link to comment
Share on other sites

"Glocker som er litt hart skutt pleier å sprekke her etter 30' -40' skudd og da bøyer sleiden seg"

Dette må du forklare nærmere! Hvordan får du skutt en Glock hardt?

.

 

Du kan spørre omtrent hvem som helst som skyter mye innenfor NFPS om dette

 

Tipper rundt 90% der vil svare det jeg gjør.

Link to comment
Share on other sites

For å være litt on topic: Jeg tror bestemt at det er skytteren sin feil. Forutsatt at du er høyrehendt, så er det jo akkurat ned til venstre avtrekksfeilene "skal" komme. Prøv å få en kompis til å fylle magasinet for deg og legg inn en klikkpatron. Da vil du se tydelig bevegelse i våpenet når du kommer til klikkpatronen dersom du napper.

Link to comment
Share on other sites

Skyter G19 og jeg har samme problem som deg men dem havner ned til høyre da jeg er linksskytter.

Dette er avtrekksfeil grunnet brist på konsentrasjon. (presisjonsskyting er ikke det mest morsomme jeg vet)

Jeg skyter helst ikke mer enn 3-4 serier med presisjon før jeg tar pause eller skyter noen serier feks med løft og raske avtrekk, eller raske serier i mellom.

 

Regner med att det er fullt mulig du gjør samme feil som meg :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...