Jump to content

Ultralette fjellsko.


Polardego

Recommended Posts

Finner dem her :

http://www.inov-8.com/New/Global/Find-R ... 5050973312

 

Bare å bestille dem rett fra UK.

 

Lurer litt på slitestyrke på skoene?. Har du virkelig testet dem over tid?

 

SEr interessante ut.

 

Salomon skoene sliter jeg istykker på siden av skoen fremme når de brukes over tid. Stoffet tåler ikke den mekaniske belastningen ved å vasse rundt i kratt og lyng over tid. Nå skal det påpekes at her snakker vi om daglig bruk fra mai til oktober men de er litt dårligere slik en f.eks en lærsko.

 

Lurer på å bestille fra UK selv.

 

Paal

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte dem fra wiggle.co.uk .

De har jo evt en roclite 400 modell i skinn også som jeg vurderte pga holdbarhet.

Foreløpig har jeg bare brukt dem på et par turer og de har ikke vist unormal slitasje.. men forventer ikke at de skal vare evigheter med den vekta. De er litt store i størrelsene så kan gå ned hvertfall en size forhold til f.eks salomon. Det vær ikke jeg klar over så mine er litt for store desverre :(

Link to comment
Share on other sites

Virker som skoene som jamez har annbefalt er nært optimale til ditt bruk.

 

Ellers er jo gode terrengjoggesko mye bedre å løpe i, slik som disse

http://www.oslosportslager.no/produkt/m ... 22961.aspx

På mine fjellturer med moderat tung sekk bruker jeg terrengjoggesko, samt at jeg har med høye fjellstøvler i sekken hvis jeg skal være ute i marka en stund.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har testa skoene i to dager og de kan virkelig anbefales for relativt tørre områder hvor man ikke må krysse elver, vade i myrer ol. Gikk mest i høyfjellsterreng og de fungerer godt, i alle fall med relativt lett sekk. Gikk 3-4 km på snø, greit med noe litt høyere enn vanlige joggesko da. Fint med lette sko når man har mange høydemeter :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...