Jump to content

Hva koster 45 acp kulen DU lader med ?


Centerklase

Recommended Posts

Noen her som har litt peil på priser pr kule med tanke på hjemmelading?

I østfold området

 

Har fått med meg at Holstad våpen har en pris på 1.10 kr pr kule dette var 190 gr. og med flat tupp og Hollowpoint.(Ved kjøp av 500 stk)

Winge har en pris på ca 0,99 kr pr kule som er 230 gr med rund tupp. (Ved kjøp av 500 stk)

 

Noen her som har andre og eventuelt bedre priser?

Link to comment
Share on other sites

I så og si alt jeg har testet av håndvåpen (noen hundre forskjellige pistoler/revolvere) og uendelig antall forskjellige komponenter, har jeg kommet til en absolutt konklusjon Hornady XTP HP, nr 2 ei annen HP kule av god kvalitet, MEN det forhindrer ikke at annet også kan gå meget bra, men jeg har etter hvert blitt litt lat og går på XTP først (eller HAP)

Link to comment
Share on other sites

konkludert med en kule? Da har du kommet lenger en meg!!

 

Men jeg synes jeg kan se tendenser til at kuler med hulspiss eller flat nese gir høyere presisjon en ogival.

etter drøssevis av tester i "ransomrest"

Har ladet endel HAP i 9mm og det har vært veldig bra bare så det er sagt..

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Kula jeg skyter med for øyeblikket i 45acp er en 175gr SWC blykule fra kulegrossisten. Kjøpte noen tusen fra en her på Kammeret og husker jeg ikke feil betalte jeg 45 øre pr stk. Med riktig lading er den mer enn presis nok for meg.

Har også kjøpt en del 185gr Berrys hos XXL, det var vel ca 80 øre pr kule. Funker de også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Now thats...nei det kan man ikke skrive.. og det er jo ike noe galt med å være det det heller.

Men 160gr kule i 45acp, skvarv og gokkle! :shock: Nå ja, jeg har vel skutt slikt i 45 colt. Men 45 acp er jo aldeles trivelig å lade med blykuler. Jeg skyter mye med 200gr LRNFP fra Clarry Haglund. Og de går... greit. Har ikke stresset med å forske påladning osv. og de kostet vel nørmere 80 øre en krona, sist gang jeg handlet.

Link to comment
Share on other sites

Bruker omkring 5 grs N320 bak 160 grs SWC. Med tunet rekylfjær og tennstempelfjær gir dette meget behagelig rekyl og hastigheter rundt 250-260 m/s. Godt nok til all feltskyting. Presisjon så god som man kan forvente i en Colt 1911 mk 4..

 

M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...