Jump to content

Priser på ammo i namibia?


hilux master

Recommended Posts

Og kuledia til .270win er .277 som er like over 7 mm så da skal det ikke være noe problem

He-he, det er riktig det du sier iallefall, på en 7mm er er det boringen som er 7mm. Kula skal fylle ut riflingen, og er 7.210 - 7.215mm, for det vi kaller 7mm, .280", eller 284"

En .270" er boret .270", eller 6.8mm (som i 6.8SPC), og her en kulene .277", eller 7.036mm - over 7mm :roll:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Prisene på ammo i Namibia er litte grann rimeligere en hva de er her, så den store gevinsten på å kjøpe der nede er det ikke, det eneste du slipper er dette ammogreiene på fly.

Men tar du kontakt med Phen du skal være med der så ordner han alt dette for deg hvis du vil.

 

Snakker du med Phen din om 270 aksepteres å jakte med, så ordner han sikkert ammo til denne også

 

Hvem skal jakte hos i Namibia?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt mail til de vi skal reiser med og de sier det er helt greit med 270.win der nede, så da hører jeg på de ;)

Skulle denne ikke bli godkjent eller no så får jeg bruke 375.

 

Så egentlig så er det ikke no vits i å kjøpe ammo der nede?? :P

 

Hvis jeg ikke husker helt feil så trur jeg det var sj safari eller no lignende, men exotic hunting adventure, vi har bestilt alt gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Samme plass som vi var! SJ safaris med excotic hunting adventure. Ikke noe forbud mot noen kalibere. Vet at ei fra arendal skjøt Eland med 6,5 :) eneste som han stephan jacobs ikke var noe fan av, var Norma oryx. til en liten opplysning :) skitt jakt. var billig ammo på haglepatroner iallefall, 1kr stk for nr 6. vi jaktet duer en dag ser du. kan anbefales :)

Link to comment
Share on other sites

hehe, hvis hu fikk lov til å skyte elan med 6,5 så trur jeg at jeg kan skyte kudu med 270

Er norma oryx jeg fikk ambefalt av flere kompiser som har vøri i afrika flere ganger, og aldri hørt no negativt om den

 

Men sånn er et vell over alt, her hjemme er det nesten ingen som syns Norma Elite er no særlig, men har da detti flere 10-talls elg og rådyr for den kula, ekke å ambefale på rådyr men det funker ;)

 

Vi skal jakte fugle vi også, veit ikke om jeg skal det men :P

 

Hvordan var oppholdet deres? fornøyd?

Gleder meg som en unge til turen :D

Link to comment
Share on other sites

hehe ja min bror jaktet med Norma Oryx i 6,5x55. skjøt oryx,fjellsebra og kudu med denne. null problem. sebraen datt på 270meter. han sa at han ikke likte oryx, men nektet selvsagt ingen å bruke det. swift var hans førstevalg :) jeg selv hadde med 9,3x62 i RWS evolution, men skulle tatt 6,5. den potetkasteren er ikke brukende på slik jakt. :) men ellers var turen den beste jeg har hatt der nede, enormt god service og gode priser på dyr. vi fikk også skyte litt culling, skikkelig morro :) Stephan sa at 6,5 var helt topp det så lenge du satte kula riktig ;) ellers masse dyr og store trofeer. hva slags trofeer skal du ha?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hehe, men er jo veldig bra å høre at de er seriøse og alt har gått veldig bra med dere som har hvert der nede ;)

 

Blir kudu, oryx, og et vortesvin, dette er det som er bestemt, men er flere dyr som jeg er keen på å skyte, men kommer ann på lommeboka :P

Link to comment
Share on other sites

Var på jakt i Namibia i fjor hos Stephan jacobs.SMJ safaris.skjøt 15 springbukk eland hartebeest svart og blå gnu samt flere kuduer.brukte 130 grs ttsx og 130 grs sierra gameking i 270 win.300 grs swift a frame i 375 H&H.Begge kaliber fungerte utmerket :D Har to kamerater som skal ned 18 til 26 juli.Er bare å glede seg.topp gjestfrihet og mye vilt.

Link to comment
Share on other sites

http://www.natron.net/napha/english/huntinglaws.html

 

Firearms

Smallest calibre 7 mm.

Minimum energy (Eo - muzzle velocity): 1350 Joule for springbuck, duiker etc.

2700 Joule for hartebeest, wildebeest, kudu, gemsbuck, eland etc.

5400 Joule for buffalo, elephant, rhino etc.

 

No solid point cartridge is allowed to be used on antelope or any other species.

Fully automatic weapons (e.g. AK 47 and other military hardware) are PROHIBITED.

Other self-loading, considered semi-automatic weapons are NOT PROHIBITED, but you can expect questions at the Airport of importation.

!! Handguns and automatic weapons are prohibited. !!

 

Bow hunting

A Hunting Guide, Master Hunting Guide or Professional Hunter with additional qualifications for bow hunting must guide trophy hunters. Bow-hunting for trophies may only take place on game farms and areas which are registered for this purpose with the Ministry of Environment and Tourism. Hunting permits for various game species must be organized by the outfitter.

Bow energy is specified as follows:

Small Game -25 ft/lb

Medium Game -40 ft/lb

Large Game -65 ft/lb.

 

Trophies

A hunting guest may only take two animals of a kind each year, irrespective if the trophies are exported or not.

All Trophies must attain the minimum points of trophy quality.

(Exceptions are allowed only with old, setback or very abnormal trophies.)

 

Minimum scoring total

SPECIE TOTAL SCORE in cm ROWLAND WARD in "

Kudu 277 43

Eland 173 20

Gemsbuck 195 30

Red Hartebeest 109 17

Springbuck 87 11,5

Steenbuck 23 3,25

Duiker 23 3,25

Impala 109 16

Blesbuck 87 11,5

Blue Wildebeest 150 22,5

Warthog 25 6,75

Black Wildebeest 154 23

 

Ta med ammo fra Norge, eller forhåndsbestill. Begrensa utvalg der nede. Prismessig er det ikke mye å spare, hvis du sparer noe i det hele tatt.

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...