Jump to content

Umulig å selge FN-FAL?


Bomsen

Recommended Posts

FAL var akseptert en tid, men lik us carabinen falt denne ut....du må selge til en samler pr nå for å berge litt penger...og da er det avgj hvem bygget denne og utgave på pris....men påregne tap uansett da disse ikke har stor verdi. plombert har de større salgspris

Link to comment
Share on other sites

Å finne en samler som har den lovelig på listen sin og som får lov av polititet til å kjøpe den..

Jeg tipper det vil bli en vanskelig jobb.

 

Den dette er ikke bare et problem for FN FAL, listen over våpen som har blitt "forbudt" å omsette de siste årene begynner å bli lang.

Du kan jo stort sett få lov å beholde den, så lenge du kan vise til behovet, men det kravet blir jo strengere å strengere.

 

Når du ikke lovelig kan selge dem, så blir det for meg det samme som at de er forbudt.

Link to comment
Share on other sites

Har fått to henvendelser fra samlere angående FAL'en, dvs Lithgow L1A1 som den jo er. Men hørte ikke mer, så da legger jeg den ut på Finn etterhvert. Har trua på å få solgt den, jeg. :) Om ikke annet beholder den selv, vakker rifle med historie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opp gjennom årene solgt en hel masse våpen, og nesten alltid angret i ettertid når jeg har solgt våpen som ikke er å få tak i på nytt.

Min FAL er belgiskprodusert og kommer aldri til å selges, om ikke onkel finner ut at den ikke skal være i mitt eie lenger. Den blir stort sett brukt i NROF skyting :)

Link to comment
Share on other sites

Nydelig rifle Bomsen. Den hadde du kommet til å angre på at du solgte.

Skulle gjerne lagt ut bilder av min, men har ikke anelse om hvordan det gjøres :oops:

Jeg kjøpte min på Aaserud i Drammen på -80 tallet. Den er noe mer slitt enn din, og har hatt sin reise rundt i verden. Produsert av FN, men vært i bruk i England, Israel og det sydelige afrika, før den ble skippet til en stor våpenmesse i Tyskland og solgt til Norge. Litt sliten pipe, men samler veldig godt. Fantastiske våpen, disse FN.FAL`ene.

Link to comment
Share on other sites

Nydelig rifle Bomsen. Den hadde du kommet til å angre på at du solgte.

Skulle gjerne lagt ut bilder av min, men har ikke anelse om hvordan det gjøres :oops:

Jeg kjøpte min på Aaserud i Drammen på -80 tallet. Den er noe mer slitt enn din, og har hatt sin reise rundt i verden. Produsert av FN, men vært i bruk i England, Israel og det sydelige afrika, før den ble skippet til en stor våpenmesse i Tyskland og solgt til Norge. Litt sliten pipe, men samler veldig godt. Fantastiske våpen, disse FN.FAL`ene.

 

 

Takk for det! Jeg kan heller ikke legge ut noe som helst, men samboeren min kan :wink:

Min er også kjøpt hos hos Aaserud på 80-tallet, og har tjenestegjort i australia og etter det i Singapore Police Force. Din har nok mer historie da, UK, Israel og SA; spennende tider!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...