Jump to content

Ny Halvautomat


Sebroem

Recommended Posts

Hei! jeg skal konfirmeres i starten av juni. jeg er på utkikk etter ei halvautomatisk hagle som jeg har avtalt at skal være konfirmasjonsgaven fra foreldrene mine. De vil ikke at hagla skal være veldig dyr, og makspris er nok ca 9000,-. Jeg vil helst at hagla skal være i treverk, selv om syntetisk er mye lettere å vedlikeholde vil jeg i tre siden jeg synes det er mye finere. men hvilken hagle burde jeg velge, har sett på Yildiz p56, yildiz a71 og Remington 11-87 sportsman. håper dere tar dere tid til å svare :D

Link to comment
Share on other sites

Gå for en rekyldrevet hagle!

På Villmarksmessa hadde Magne Landrø ATA arms NEO 12 i tre til under 6000 kr. http://landro.no/produkter/v_pen/ata/at ... 2_inertia/

Vanlig pris er 8000. Dette er vel den rimeligste rekyldrevne automathagla du får, og med 2000 i avslag er det et kjempekjøp så ta kontakt med de om den prisen fortsatt gjelder.

Jeg har selv denne hagla og syntes den er veldig god, jeg kjøpte den brukt for 4000. Har ikke skutt mer enn 3-400 skudd med lite vekslingfeil på leirdue ammo. Knaller ut 6 skudd raskere enn jeg klarer å trykke. Den nest rimeligste halvautohagla som er rekyl drevet er vel Franchi og de får du vel rett under 9000. Franchi bruker samme rekyl drevet system som ATA Arms nemlig Inertia.

Link to comment
Share on other sites

Et useriøst svar:

 

Yildiz

Remington

Franchi

 

Si navnene høyt. Et av navnene lukter kruttrøyk, et annet dufter eleganse og det siste klarer du antagelig ikke å utale riktig...

Ta den som høres best ut og lev vel med resultatet.

 

 

Forresten, en av vannvittig mange ting konfirmasjonsundervisningen feier under teppet er den tunge kjennsgjerning at halvautomater stiller i samme skammekrok som pumpehagler når det gjelder hva som er "fint". Så beslutningen om treverk kan kun rettferdiggjøres i dine egne øyne. Dommen er allerede avsagt. I henhold til den rette tro på den hellige toenighet vil du nok bli utsatt for en og annen vits i ny og ne.

Link to comment
Share on other sites

Amen. :wink:

 

Appropo, hvorfor 1/2auto? Eneste grunn til at jeg ville ha anskaffet meg ny 1/2auto, er om jeg skulle ligge og banke ut tunge 12/89 ladninger på gås, og annen tilsvarende jakt fra blinds.

Jeg ble aldri fortrolig med å bære min med ett i kammer og ett i magasinet (Jeg endte opp med ulovlig om enn fornuftig bæring, der jeg gikk med tomt kammer og to i mag på jakt), så jeg solgte den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...