Jump to content

Browning bar eller Sauer S 303


Eats

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg ny rifle i sommer, å tenker og gå for en halvautomat. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en browning bar, side jeg likte den godt da jeg fikk fikle med den på fritids messa i Stavanger. Men ble litt betenkt når jeg fikk høre at det ikke går an å kamre den i stillhet.

Så kom jeg over browning katalogen hvor jeg ser denne: http://browning.eu/products/mresult.php ... A-BZWAFFHC" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

med manuell oppspenner.

Stakk innom jaktsport i Sandnes for sjekke pris. De kunne ikke skaffe den siden forhandler ikke tar inn før neste sesong.

Fant jeg ut at sauer 303 har samme systemet.

Så nå sliter jeg litt med å velge. Mangler litt info på s303 for å ta et valg.

 

Browning Bar

BAR-ZENITH-AFFUT_HC_1.jpg

+

Mulighet for lyddemper

Lokal forhandler

Presis

Pålitelig

Langt løp for magnum patroner.

-

Lang leveringstid

 

Sauer s303

1301690778514.MaxSize.w-235.h-123.Save.img

+

Leveringstid

Sauer kvalitet.

-

Pris

Spesiell kikkert montasje

for kort løp for magnum patron (50 eller 54 cm for .300winmag)

ingen lokal forhandler (tror jeg)

?

Pålitelig(Lite informasjon om dette)

Presis(sammenlignet med Bar)

 

 

Finnes det noen andre importører av Browning som kan være villig til å ta inn modellen jeg lenket til? Regner med jaktsport bruker nordskog. Hadde også satt pris på mer info angående sauer s303.

Link to comment
Share on other sites

Fan :evil: Jeg har nettopp kjøpt min browning bar nr 2. Har savnet oppspenner. Har egentlig venta på at det måtte komme.

Jaja.

Kan uansett ikke si noe dårlig om browningen, har hatt en kiling på den en gang å det kom av at et fulladda magasin ble mistet rett i betongen med den konsekvens at ene kanten fikk seg en såpass kakk at det ble tull med matinga ut av magasinet. Var fort å fikse når jeg fant ut var problemet var.

Har prøvd en del forskjellige typer ammo og alt smeller å blir kastet ut.

En ting når det gjelder det med stille kammring, ser at det i div tester blir bemerket at det bråker mye ved kammring av patron. Det gjør det også hvis man bare smeller fram ladde grepet, men dette kan gjøres ganske så stille ved litt trening og forsiktighet.

Men når den nye utgaven kommer vil browningen uten tvil være min halvauto favoritt.

 

Lykke til med valget ditt :)

Link to comment
Share on other sites

Svar til MorganKane:

Jepp, mistenker at det kommer et forbud mot halvautomater. Derfor får jeg litt nå eller aldri følelsen.

Jeg er spent på hva nordskog svarer, kanskje de er mer åpne for å ta inn viss de merker litt interesse.

 

 

Svar til amarok:

Takk for linkene, skal sende noen forespørsler iløpet av kvelden. Er det uproblematisk å importere fra Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Syns Bar i dag er ei lita kort fin børse og føles lettere enn Sauer . Bar har fordelen med at det kan mont. lyddemper . Sauer kan ikke det men har et bedre avtrekk , nesten på høyde med ei boltrifle . Begge har god pressisjon . Bar har et fortrinn på pris . Fordel om hver enkelt hadde hatt mulighet for prøveskyting med begge før kjøp .

Hadde enda Bar i dag også kunne levert kal. 338 WM hadde jeg byttet min Bar 2 men dette kalibret skal jeg ha ! Basta !

Link to comment
Share on other sites

Shooter2 se her:

http://www.browning.com/products/catalo ... d=027&bg=x" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://browning.eu/products/mresult.php ... mod=A-BAFF" target="_blank

 

 

Jeg har nesten aldri gjort annen enn å kammre min LongTrack "stille", i grunn like stille som ei vanlig boltrifle. Har smellt hver gang og...

 

Hør med Jaktdepotet om de tar inn de nye Bar, de importerte selv tidligere.

 

 

De nye med oppspenner: http://browning.eu/products/mresult.php ... A-BZWAFFHC" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

http://browning.eu/products/mresult.php ... od=A-BZWHC" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Hei ' ruger1022 ' ! Ser linkene du refererte til men dette er Bar 2, maken med min . Har hatt den i mange år og er veldig fornøyd med den . Har ikke hatt fungsjonsfeil på den en eneste gang :D Men kunne ha tenkt meg en 'long track' med gummiert skjefte i samme kaliber :D

Link to comment
Share on other sites

Gyttorp sier de tar inn til høsten, men at de ikke har fått priser ennå.

Søker på browning med import fra sverige, så tar jeg det opp igjen om en måned eller to.

 

Kan riflen sendes fra Sverige, eller må jeg ta den over grensa personlig ved privat import?

Link to comment
Share on other sites

Eats:

Torsbo Handels sender til ditt nærmeste postkontor. Det du trenger, er våpenlisens og tollklarering. Det greieste er å betale full pris i Sverige (momset) og betale den norske momsen, og deretter kreve den svenske momsen tilbake.

Det aller greieste er å dra til Torsbo selv. Når du skal hjem over grensen, stikker du innom tollkontoret og gjør opp alt. Det er veldig enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker etter, blir jeg faktisk litt usikker. Jeg synes å huske at de kunne sende til det postkontoret som er nærmest deg på svensk side. Tror det var det som gjorde at jeg bestemte meg for at jeg like gjerne kunne kjøre helt til butikken. Men det er noen år siden. Det bør jo la seg gjøre å sende det helt hjem til deg. Ring dem og spør, jeg syntes de var veldig greie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...