Jump to content

Villmarksmessen


Purdey

Recommended Posts

Vil da bare tipse mine kammerater om at holt's skal ha stand på villmarksmessen som starter på torsdag. Vi har klart å grave frem noe fra godteposen å vise frem i år også. Vil også være noen innslag med nyproduserte våpen fra karl hauptmann fra ferlach. Bla hans trippel barreled rifle.

 

Velkommen innom, dere finner meg på standen til range rover.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg fikk ikke bert der så mye som ønsket desverre. Jeg fikk woodwarden levert på messa. Den treløpern er også litt snasen. Koster bare 85.000€

 

Hvordan får man egentlig registrert en slik treløper i Norge? Som konkurransevåpen?

 

Så kan vi jo late som det er hovedutfordringen for meg vedr å kjøpe en slik :P

Link to comment
Share on other sites

Dette er en treløpet rifle. Men veldig intr ang treløpet hagle. Dette eksisterer jo, vet flere som lager slikt. Både purdey og lancaster har bygget fireløpere. Mens continentale har mer tradiajon for slikt. Kan hende dette er mytet på mer mekaniske halvautoer.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en treløpet rifle. Men veldig intr ang treløpet hagle. Dette eksisterer jo, vet flere som lager slikt. Både purdey og lancaster har bygget fireløpere. Mens continentale har mer tradiajon for slikt. Kan hende dette er mytet på mer mekaniske halvautoer.

 

Ja, som du sier eksisterer hagler med både tre og fire løp, og det var derfor jeg var litt interessert i å finne ut hvordan de blir registrert her til lands.

 

Viltloven sier som følger:

§ 20. (bruk av våpen under jakt)

...

Til jakt er bruk av hagle for mer enn to skudd og helautomatisk rifle forbudt.

...

 

Forskriften sier også at en evt plombering ikke skal være for enkel å ta vekk.

Vet ikke hvordan man skulle løst dette med plombering, men uansett er det selvsagt litt tøysete å dra på ett eller to ekstra løp man ikke kan bruke andre steder enn leirduebanen.

Uansett er loven klokkeklar, det står ingenting om at dette kun gjelder pumpe/halvauto.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk ikke bert der så mye som ønsket desverre. Jeg fikk woodwarden levert på messa. Den treløpern er også litt snasen. Koster bare 85.000€

 

Ja vi har en dyr hobby :winke1:

 

Sjøl likte jeg den bokslåsen i 375 som var toppet med en Swaro 1,7. Var noe eget med den, litt "blass" overflate på låsen og et nydelig trevirke. Litt OT, men veit du når Karl Hauptmann er ferdig med hjemmesida si ?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg bråstoppet på den standen, ja..men så ikke deg der. Derimot var det et par andre hyggelige karer som kunne litt om våpen. Jeg hadde vondt for å slippe taket i o/u hagla fra Bosis - ble denne solgt, i tilfelle: hva var prisforlangende?

Nydelige våpen fra Hauptmann: Blir disse solgt gjennom Holts som en av distribusjonskanalene direkte fra produsenten.. eller har de vært innom en eier først?

 

Jeg synes det er flott at noen evner å trekke disse leverandørene til Norge - her er ikke for mye av den slags.

 

Takk!

Link to comment
Share on other sites

De bosis haglene var kjøpt på holts av en norsk kunde. Husker ikke tilslaget, tror den 12 lå rundt 21.000£ hauptmann har ikke noe m holts å gjøre. Han er en venn av meg og jeg innviterte han med på stand. Fint å høre dere satte pris på utstillingen. Og igjen, beklager at jeg ikke fikk vert der mer og snakket m dere. Vi er fortsatt på sykehuset med min datter.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...