Jump to content

Passende bord til lading?


bikerdude73

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg har en ganske liten leilighet så det er litt problematisk for meg å finne plass til å lade.

Lurte på om det er mulig å kjøpe et bord på størrelse med et kjøkkenbord som kan være greit til lading?

Eller må en for eks bolte seg fast i veggen med 2/4 bjelker og legge en kraftig plate over dette?

Har en liten inbod men den blir for liten pluss at jeg lagrer ved der, noe som ikke går greit sammen med krutt..

 

Tar imot forslag på dette. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg et lite bord på Ikea, fks. et trancherbord og ta av hjulene. Kan feste det til veggen for ønsket stabilitet. Selv kjøpte jeg en finerplate på den lokale Maxbo`n sammen med noe tofire. Festet en beta horisontalt på veggen, lagde to bein og la plata oppå. Stabilt som bare det.

 

PS: Hva gjør at krutt og ved ikke går sammen? Lokk på kruttboksene så fukt bør ikke være et problem?

Link to comment
Share on other sites

Finns 1000 muligheter for kompakt ladebenk. Spørsmålet er hva du skal lade og hvor mye utsyr du føler du trenger. Enladepresse kan du enkelt feste til en 2"x4" og skru denne fast i et bord med et par skrutvinger. Kommer nok mange gode forslag her.

Link to comment
Share on other sites

Jeg greide meg i mange år med ei kraftig fjøl lagt tvers over kjøkkenbordet, med ladepressa (Dillon RL 550 med hylsemater) fastskrudd i ene enden, og en lubrisizer i andre enden. Hele stasen festet til kjøkkenbordet med et par skrutvinger. Etter bruk kunne hele fjøla henges opp på et par hylleknekter i kjelleren (ja, jeg måtte vel skru av hylsemateren for å få plass).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Selv bruker jeg en sammenleggbar Black and Decker arbeidsbenk. Borret tu hull i den ene platen for 12mm bolter som jeg skrur ladepressa fast med. Tar liten plass og er veldig stødig. Anbefales hvis du ikke har eget rom som du kan innrede til laderom... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...