Jump to content

Zeiss Diatal 10x36


ArildMyrvang

Recommended Posts

Hei. Har kjøpt meg ei børse med ein strøken Zeiss Diatal-C 10x36. Produsert i Vest Tyskland for ein del år sida. Veldig klar og fin kikkert. Er det nokon som kjenner til denne kikkerten? Ser ut som det er noko slags form for parallaksejustering på den. Kva kan ein slik vere verdt?

Link to comment
Share on other sites

Møkkakikkert! Du kan få 1000.- for den slik at jeg får reservedeler til den jeg har :winke1:

 

Seriøst: Dette er en av mine favorittkikkerter. Veldig kompakt og fin. Skulle bare ønske den hadde targettårn. Bruker min bla på reinsjakt.

 

Pga justeringstårnenes plassering passer den veldig fint på Sauer STR med vanlige "salongriflemontasjer".

Link to comment
Share on other sites

Tipper 2500.-

 

Den begynner å bli gammel og det er ikke mange som liker fast forstørrelse lenger. Jeg er et unntak. Kjøpte akkurat en ny fast 10x42 (1" rør) S&B med mildot fra Jakt&Friluft for 3500.- på salg i Stenvaagbutikken.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tipper 2500.-

 

Den begynner å bli gammel og det er ikke mange som liker fast forstørrelse lenger. Jeg er et unntak. Kjøpte akkurat en ny fast 10x42 (1" rør) S&B med mildot fra Jakt&Friluft for 3500.- på salg i Stenvaagbutikken.

 

En nydelig kikkert har en 12x42 og en 12x56 av samme serie

Link to comment
Share on other sites

Norske bruktpriser er kunstig lave, både på våpen og kikkertsikter.

 

Supply and demand.

 

Fins ikke noe mer naturlig enn det, for at det skulle kunne beskrives som "kunstig" måtte noen bevisst bruke penger på å dumpe markedet, og det er jo selvsagt bare tøys.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...