Jump to content

lv 3 Stevne


fanta_a

Recommended Posts

Hei

 

Har vært med siden 2009, vært på de mange stevner i klubben men det har vært lv 1 og 2. Kjøpte pistol for ikke så lenge siden ( Lånte i klubben tildigere, men ville ha noe som ble litt mer "fast" en div "lånepistoler")

 

Er personlig en "rifle person", men laber økonomi hindret meg fra å kjøpe tidligere, men med ny og bra jobb i ett års tid tenkte jeg å kunne kjøpe meg rifle da det er det som alltid har vært den store interessen. Og da klubben ikke har noe rifle til utlån er det igrunn kun kjøp som er aktuelt.

Men nå forstår jeg at siden jeg ikke har vært med på lv 3 stevner må jeg vente ennå 2 år?? Har egentlig aldri hørt om lv 3 i klubben eller hørt noen snakke om dette. Er det noe som kun foregår i Oslo området?

 

Så spørsmålet er vel egentlig hvor og hvor ofte er det sånne lv 3 stevner som jeg nå tydligvis må delta på?

Finnes det eventuelt en liste/nettside som dette publiseres på?

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Det går endel level 3 stevner i året. Alle NM er vel level 3. Det er vel ikke helt bestemt hvor alle NM skal gå iår, men det er vel statistikk på at mange av dem går på østlandet.

Jeg vil vel tro at du får godskrevet de 2-3 årene du har holdt på, så hvis du får slengt deg med på et level 3 stevne eller to iår så burde det gå iorden. Sjekk innom på www.nfps.no for terminliste.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Alle level 3 publiseres på nfps.no og ipsc.org

 

Ofte går dem på østlandet (og noen rundt Trondheim) da det er de som gidder å arrangere. I tillegg er det flere i Sverige og Danmark som kan kanskje være aktuelle avhengig av hvor man bor.

Men da det alltid er begrenset med plasser blir de fort fulle. per idag er vel main matchene fulle på de Lvl III som er åpnet for registrering til nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Men da det alltid er begrenset med plasser blir de fort fulle. per idag er vel main matchene fulle på de Lvl III som er åpnet for registrering til nå.

 

Og da er løsningen; lag stevne selv! :D

 

Masse LIII som kan skytes i Norge og resten av Europa, bør være ganske trivielt å klare kravet til aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Er du med i BPK eller BSK? Antar BSK siden du har vært med siden 09....

Er jo fult mulig for deg å snakke med medlemmer i laget som reiser på stevner, og muligens slenge deg på om du ikke selv har transportmuligheter. LV3 stevner rundt om har vel en tendens til å bli snarlig fullbooket, så det kan jo lønne seg å følge med på NFPS sine sider på når påmeldingen tiltar og være ute der og da. Så har man jo dette med selv å arrangere også da.... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

BSK disponerer 4 innendørs skytebaner om kan benyttes samtidig (en femte bane til standplass skyting for 50 meter rifle er under bygging), mens BPK har utendørsbaner hvor man kan benytte 3 (4?) baner samtidig. Sistnevnte kan også fint sette opp 1-2 øvelser på hver bane avhengig så klart av øvelsens fysiske omfang. På utendørsbanen mener jeg å huske at søndags skyting ikke lenger er tillatt. Det tar noen få minutter med bil fra Bergen sentrum til BSK og ca 5 minutter å komme seg fra den ene klubben til den andre, så mulighetene burde jo definitivt være tilstede for å kunne kjøre et LV3 stevne om der skulle finnes et felles ønske om dette. Lørdag 8-10 øvelser, og søndag 4 kjappe øvelser på innendørsbanen.

 

Selve logistikken med å få folk samlet fra den ene banen til den andre er det aller minste problemet. Utfordringen er vel heller om noen vil ta "utfordringen" :D

 

BSK har tidligere erfaring (på godt og vondt) med avholdelse av NM sivilpistol for noen få år siden, som fint burde kunne nyttes til et nytt LV3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...