Jump to content

alt du ikke viste om hunden din og litt til!


gislebe

Recommended Posts

Veldig bra side :shock:

Sakset dette om Pointer som er min rase:

 

Pointer er en fremragende trekkhund. Sledehunder av denne rasen er som skapt for brukshundoppgaver i polare og subpolare strøk.

 

Pointer er en fremragende jakt hund. Pointere er fremragende jakthunder. Pointeren viser hvor i lendet byttet er, og jegeren vil deretter ta over jakten.

 

Pointer kommer fra Storbritannia.

Link to comment
Share on other sites

Ehm... Vel... Er teksten oversatt fra et annet språk med Google oversetter...? Her var det litt av hvert å rette på!

 

Ellers: "Føttene er vanligvis normalt lange." Føtter!? Trodde bikkjer hadde poter jeg. Jaggu bra han ikke har lange føtter da! :lol:

 

"Breton har en relativt vanlig kroppstype." Hva er relativt vanlig kroppstype?

 

"Riktige standarder kan snuses opp i denne rasens offisielle rasebeskrivelse." :lol:

 

Men språket da, mann! :roll: Det ødelegger en del, synes jeg. Det virker plutselig mye mindre seriøst. Noe mer seriøst blir det heller ikke når helseproblemer beskrives: "De kan få grønn stær. Det har også blitt registrert en rekke andre helseproblemer hos hunderasen. " Burde vært mer spesifikk her. Det høres jo ganske alvorlig ut...

 

Ellers var det jo noe som stemte da. Men det var nokså generelt. Ville nok heller brukt mer offisielle kilder om jeg skulle vurdere en hunderase.

Link to comment
Share on other sites

Bassethund er de minst smarte rasehunder. Krav til mental stimulering vil være minimal i forhold til rasehunder som er mer smart.

 

Sitter her med kaffekoppen og vurderer injuriesøksmål :lol: Men så fant jeg noen formildnene omstendigheter:

 

Bassethund er en prektig jakt hund.
Link to comment
Share on other sites

Nok et resultat av noen med for mye fritid og for lite kunnskap!

 

Dem skal ha for ideen, men resultatet er at folk med mindre erfaring, leser seg opp på en sånn side og ender opp med å kjøpe en rase dem overhode ikke burde ha hatt!

Link to comment
Share on other sites

Skivebom på beskrivelsen av "min" rase også, men jeg tror denne formuleringen tar kaken språkmessig:

Shiba Inu utseendemessig litt lik en god del på en ulv.
Forøvrig vil jeg si han knaptnok har den fjerneste likhet med en ulv, men jeg slipper ham ikke løs nær et reveåte...
Link to comment
Share on other sites

Det er vel med hunder som men menesker.

 

Hvordan du oppfører deg har mere med hvordan du har det/har hatt det, enn hvilken rase du er.

Dog har hver rase sine gode/dårlige egenskaper, som er nedarvet.

 

Dette er ikke et forsøk på å starte en diskusjon på arv og miljø. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Skivebom på beskrivelsen av "min" rase også, men jeg tror denne formuleringen tar kaken språkmessig:
Shiba Inu utseendemessig litt lik en god del på en ulv.
Forøvrig vil jeg si han knaptnok har den fjerneste likhet med en ulv, men jeg slipper ham ikke løs nær et reveåte...

 

Ulvehybrid

 

Ulvehybrid er en livlig og super ulvehybrid rasehund. Rasen ble skapt i Storbritannia.

 

Hundens utseende: Ulvehybrid ligner til en viss grad på en ulv.

 

Fantastisk side :roll:

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett igjennom endel raser jeg kjenner relativt godt så kan jeg bare konstatere at denne siden ikke er bygd opp i samråd med

respektive raseklubber :lol:

Her er det nok noen tenåringsjenter som har hatt litt vel mye fritid :thumbdown:

Link to comment
Share on other sites

Ulvehybrid er en livlig og super ulvehybrid rasehund. Rasen ble skapt i Storbritannia.

 

Hundens utseende: Ulvehybrid ligner til en viss grad på en ulv.

 

:lol:

Ja,men den eneste godkjente hybriden er jo Saarloos wolfhound og den er da sannerlig avlet frem i Nederland av alle steder :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dette var vel mer ei villedende side.

Sitere

 

Hundens anatomi: Norsk elghund svart er en mellomstor rase. Hannene blir 48 til 53 centimeter høy. Hunnene er 46 til 51 centimeter høy. Hannene vil bli 23 til 27 kg. Hunnene blir så tung som 18 til 25 kg. Hunden har medium reiste ører. Føttene er oftest normalt lange. Norsk elghund svart har en passe vanlig kroppstype. Halen er kort og kurvet. Den har en ganske medium lengde på snuten. Pelsen på norsk elghund svart er halvlang.

 

Det har blitt store svarthunder i det siste

Link to comment
Share on other sites

Dette sier vel alt...

 

Prat litt med mange hundeeksperter og den offisielle raseklubben av engelsk setter fordi de vet bedre enn oss.

Betyr det at de har mere peiling på de andre rasene enn hundeekspertene og de andre offisielle raseklubbene?

(Der det ikke nevnes slik som på ES)

Link to comment
Share on other sites

Her er det mange gode eksempler på lignende hunderaser av min hund, bildene er hentet fra sidene de linker til :lol:

Relaterte rasehunder

I lisen under ser du et lite utvalg rasehunder som minner om wachtelhund:

 

Amerikansk cocker spaniel

american_cocker_spaniel.jpg

Engelsk springer spaniel

english_springer_spaniel.jpg

Clumber Spaniel

clumber_spaniel.jpg

Engelsk Cocker Spaniel

english_cocker_spaniel.jpg

Kooikerhondje

kooikerhondje.jpg

Walisisk springer spaniel

welsh_springer_spaniel.jpg

 

For de som lurer ser vachtelhunden ut slik:

Radyrettersok.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...