Jump to content

Kjøpt meg Vortex Razor HD men fått et problem


Niclas

Recommended Posts

Var og kjøpte meg ny kikkert på fredag,kikkerten er en Vortex Razor HD og er selvsakt super fornøyd med optikken men problemet er når jeg satt den på Remington 700 min i 308 ,med 25 moa tilt på skinna.

Kom på banen lørdagsmorgen med super forventninger,viste jeg hadde tilt i kinna så jeg skrudde i bunn,satt et skudd i blinken men ingen ting,et skudd til og da så jeg det spruta ca 70-80 cm over blinken,litt vanskelig og spotte nøyaktig selv.

Lurer på om jeg skal legge mellom noen plater mellom fremre base,er det en mulighet?skadlig for kikkert?holbart? eller er det bare og dra og kjøpe en ny kinne med 0 tilt.

Hvor mye må jeg legge mellom eventuelt?

Akurat kjøpt kinna så kjedlig og kjøpe ny,kikkerten gjorde et innhogg på kontoen :( men er selfølgelig vært det :mrgreen:

Takker for alle tips :D

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du hadde truffet over hvis skinna sitter feil vei. 70-80cm for høyt høres veldig mye ut, men jeg har selv vært borti problemet med å ikke få skrudd nok ned på 100m, og dette var med ei 20MOA skinne. Traff en tomme for høyt når kikkerten var skrudd til bunns. :|

Link to comment
Share on other sites

Er heldigvis ikke mulig og montere skinna feil vei,fungerte også perfekt til den forrige kikkerten.

Har lakt under ca 1,3mm forran framre base nå så skal prøve noen skudd nå snart,trur det skal rette opp tilten ellers blir det og ringe jaktfall.

Fungerer dette så regner jeg med at det blir ny skinne uansett,det er ikke verdig en Razor :oops:

Må skryte av gutta på Jaktfall,veldig god service,hygglige gutter,god kaffe :)

Skal man bruke litt penger og er litt usikker så dra ditt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det umulig da met tanke på skruehull å sånt??

Jo normal skal det ikke være mulig å montere skinna feil vei, men det minner meg om en historie jeg hørte forleden. Blir litt OT dette da i forhold til hva trådstarter ville ha svar og betraktninger om, men jeg prøver'n likevel.

 

Moderator står fritt til evt å flytte innelegget om det er upassende i forhold til trådtittel.

 

En kar klaget over det nye Zeiss siktet han hadde kjøpt. Han fikk liksom ikke stilt siktet skarpt (nok) Siktet hadde 12x forstørrelse som max, men karen mente bestemt at siktet ikke kunne førstørre 12x Han fikk heller ikke 0 stilt siktet på 100 meter.

 

En "skytterkollega" så på riggen og det viste seg at vedkommende hadde montert siktet feil vei :!::!: så det går an for å si det slik :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

He he :lol: den var noe spesiell,litt usikker på om jeg hadde klart og se på han igjenn uten og tenke på det :?

 

Har funnet ut noe ang kikkerten etter tips fra sauer150 tror jeg han heter her.

Prøvde og justere oppover,altså omvendt av hva man skal og da fikk jeg justert meg inn,den var altså omvendt av hva den skulle :? .

Etter og ha justert meg inn i omvent rekkefølge på høyden nulla jeg den ut og jorde noen store justeringer opp og ned og plutselig fungerte den slik den skulle :? .

Nå fungerer den slik den skal :?

Usikker på hvordan den er bygd opp men kan jo være at et tann hjul har stått i feil posisjon eller noe og at den glapp over til riktig men me for nu sjå.

Skal skyte litt så raskt jentungen er frisk og se hvordan det fungerer før jeg gjør noe videre men rart er det :? fungerer det så fungerer det :) .

Har snakket med jaktfall og der har det kun vært hygglig hjelp fra underveis,skjøt en av mine bedre samlinger med kikkerten når den var skyti inn 3mm samling,ganske fornøyd med den starten :) ,er desverre ikke så god som alle de andre her inne som skyter hull i hull dagen lang :trist: men nå er det ikke kikkerten jeg kan skylde på :D

Link to comment
Share on other sites

Du må unnskylde meg, men dette høres litt rart ut. 8)

At det er noen "feil" med kikkerten, som plutselig ble ok igjen, høres merkelig ut. Men....hvis du har sett i kikkerten at du har skrudd korset til bunns, så blir det motsatt ang treffpunktet på skiva. Man skrur altså korset nedover, for å få pipa oppover(høyere treffpunkt).

Det var bare en tanke jeg måtte lufte, men nå er det vel iorden, så da er det atter lykke i heimen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tro meg,kjønner ikke hva som skjedde :?

Var og skjøt på lørdag og det fungerte som en drømm :mrgreen: veldig fornøyd,eneste som kansje vil følge meg er tanken på at det er noe med kikkerten som kan tulle seinere,merker jeg noen tegn på det så blir den sendt tilbake,er jo ikke noen billig kikkert.

Har ikke noe jeg kan arestere meg på av ting jeg har gjort feil heller så noe var det med den.

Nå er det lykke i heimen,føler jeg har et oppsett jeg er fornøyd med :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Da har jeg funnet svaret :D:twisted:

Kikkerten har fungert fint lenge men når jeg kom hjem fra kurset på sørlandet skulle jeg se hvor mange klikk jeg hadde igjen fra 1220 og opp,justerte opp også løsnet hele tårnet,dette var en feil som har vært fra fabrikken og det var det som tullet når den var ny også festet seg for en periode.

Veldig glad for og ha funnet grunnen :D enda gladere for at den ikke tullet på sørlandet :lol:

Ringte Jaktfall og der hadde de forståelse og ba meg komme eller sende den,jeg kjørte dit og ble møtt med god service og god kaffe :D

De var tomme for Razor men jeg kunne få Nightforce hvis jeg ønsket,det ville jeg ikke men fikk låne en 10-50x60 sightron som var demobrukt til den nye kom,den nye kom etter en stund da med nytt retikkel,det er foresten meget bra :D,innen den tid var jeg blitt glad i sightronen så kjøpte den også,utrolig mye for penga der :wink:

Må nok en gang gi de gutta skryt for god service når man har problemer :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...