Jump to content

Hvilken kikkert skal jeg gå for?


Heiho

Recommended Posts

Jeg ville hatt øynene åpne etter zeiss victory på nettet "brukt"... Ble nettopp solt til skampris hos xxl. Jeg fikk kjøpt meg en 3-12x56 med ret 44 (med lys) til 10500kr... Hvis du er heldig kommer det noen på nettet og da kanskje ubrukt... Kan sikkert få kjøpt det brukt for 13 000 i ubrukt tilstand dersom du er heldig å treffer på noen som vil selge...

 

 

Ellers er Meopta R1 3-12x56 en meget bra kikkert også... Den kan også fåes med lys... ;) og er en god del rimeligere...

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Zeiss Classic 3-12*56 m lys hos Winge våpen for 9500,- Er konge fornøyd!! :D Fikk 10 av 10 på skummringverdier i siste

svenske våpentidningen sammens med søsterkikkerten Victory... Sikler selv på en victory (hvem gjør vel ikke det?) Men selger aldri

Classic`en om det en gang blir en victory i hus. Til det er den rett å slett for bra!! De jeg har snakka med sier den er bedre en

Meopta sin på alle områder, uten at jeg skal si noe om det da jeg aldri har sammenlignet... Lykke til uansett hva du ender opp med :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tja, jeg var en av de heldige som fikk takk i Victory fra xxl. Byttet ut Meopta'n som forsåvidt er en god kikkert men dog ingen Zeiss :)

 

At det ville være forskjell visste jeg men er nok litt overrasket over hvor stor forskjellen faktisk er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...