Jeg må bare si at jeg er imponert over måten Kahles behandler kundene på, jeg regner med at det er flere enn meg også som har positive erfaringer.
1. mai kjøpte jeg en eldre Karl Kahles Helia L 2.2-9x42 med tysk 1 retikkel.
Det manglet linsebeskyttere til den, og gummien til justeringshjulet til forstørrelsen var borte, og litt ripete utenpå var den, men linsene ser veldig bra ut.
Jeg prøvde først å legge på noe gummi på justeringshjulet, og det funket greit, men det så jo ikke ut. Så jeg tok en telefon til den norske importøren, men de hadde ikke deler inne, men jeg kunne sende inn kikkerten, så kunne de sende den til fabrikken.
Jeg syntes det ble litt pes å sende inn kikkerten for å få tredd på en gummiring på justeringshjulet, så jeg skreiv like godt en mail til Kahles fabrikken ca kl. 12.00 2.mai.
Fredag 4. mai fikk jeg svar om når kikkerten var produsert, og at det er 40 års garanti mot fabrikkasjonsfeil, noe som er 10 år lenger enn det som blir oppgitt hos norsk importør.
Det beste var at den hyggelige damen som svarte på mailen min også sa at de hadde pakket to stk gummiringer til justeringshjulet og originale linsebeskyttere og sendt disse som prioritert hastepost til min adresse.
I går 8. mai lå det en brun boblekonvolutt med to stk gummiringer og linsebeskyttere i postkasse mi.
Kikkerten fikk en liten makeover i går kveld, og ser veldig mye bedre ut nå.
Jeg har aldri opplevd lignende service hos noen andre av de store produsentene.