Jump to content

cz pistot hvilken


flesjaa

Recommended Posts

Hei. står sikkert noe noen plass på forume. Men orker ikke lese alle trådene :forvirra:

 

Er cz 75b avtekket mye dårligere en til shadowen??

Ser egentilg etter en brukt til production class, og vil ha en stål ramme. Eg syns den ser bedre ut 75b en shadowen, og ønsker heller den.

Evt. kan gå for den gammle 75 vis eg finn en . Pris messig til den gammle fra 3000kr til 4000kr. 75b fra 4000 til 5000 og shadowen fra 5500 til 7000. Så tanke er hva får eg mest pistol for med tanke på at shadowen har best avtrakk og eg har et godt øye til 75b... :wink:

 

Noen som fatte ka eg meine :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ville helt klart annbefale Shadow, den kommer med et lettere avtrekk, annet baksikte ( litt mer target utførelse) fiber frontsikte, forlenget magasin utløser, dobbeltsidig sikring, 3 magasiner og rammen går helt frem til der sleiden stopper altså den blir mer fremtung = mindre vipp på våpenet. det går også an å sette inn en competition hane (det går også på 75 modellen) da blir avtrekket meget bra.

 

 

Kai

Link to comment
Share on other sites

fin fin. går vel ann og få tak i tre platene uten og impotere ein pistol. :)

 

Det er absolutt mulighet :D.

 

Pistolen har ganske mange andre "forbedringer" ift "standard" shadowen, annet enn tre platene.

Det negative med Shadow Target-modellen er at den derfor ikke er godkjent for praktisk skyting i production.

Link to comment
Share on other sites

Har en 75B og hva gjelder avtrekket så kjøpte jeg en boks med tannpussepulver på apoteket, sånn greie som brukes til å pusse gebiss, dette blandet jeg med våpenolje til det fikk en passe grøtkonsistens. Denne smørja dyttet jeg inn i avtrekkermekanismen og tok noen tusen avtrekk. Har en jobb der jeg kan gjøre slikt på nattevakt uten at det går ut over jobben. :winke1: To nattevakter med kontinuerlige avtrekk. 2X7 timer gir mulighet for flere avtrekk enn det fingrene finner behagelig. :roll: Men det var ikke mere som skulle til for å få det mest silkeglatte avtrekk man kan tenke seg. Ikke noe fancy kostbart modifisering, kun billig polering av avtrekksmekanismen. Så er man villig til å legge litt arbeid i det er det fullt mulig å få et fint avtrekk på 75B.

Link to comment
Share on other sites

tenkte på en 75B og duracoat. Sitt og les på praktisk kurset og der står de at de er prohibited changing the orignal color på production division.

Men men. Blir nok en shadow. Men sikkle litt på sig 226 x5 men blir nok litt i overkanten hva jeg klare og pressa utav økonomien :cry:

Link to comment
Share on other sites

montert magasinbrønn.

men da ikke lenger godkjent i Production.

Nei, det er riktig. Men det er jo bare ei lita handvending å ta den av igjen. :winke1:

Neeei, men hva skal du med magasinbrønn, med mindre du skyter praktisk? Eller skyter du standard minor?

Link to comment
Share on other sites

Ikke en dumt valg. Jeg skyter helt vanlig Shadow, hvor jeg kun har byttet til lettere hammerfjær og rekylfjær. Veldig smooth og lett avtrekk. Ryktene sier at den såkalte combat-hammeren gir kortere reset eller dødgang, men det er ikke noe jeg kan si meg plaget av. De fleste Shadow/Tactical på banen later til å ha standardhammer.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen praktiske utfordringer med å skulle kjøpe første pistol på NFPS sin konto. Du må vel ta godkjenningskurset for å bli medlem av NFPS, og du må gjerne ha eget utstyr (også inkl belte, hylster og magasinholdere) for å kunne ta godkjenningskurset. Det er også en stor fordel å ha god våpenkontroll og godt kjennskap til eget våpen før du tar kurset. Min Shadow er registrert på NSF-øvelse av disse grunnene.

Link to comment
Share on other sites

Skal holdes godkjenningskurs praktisk skyting i klubben til våren :D Utstyret er på vei, men ikke noen pistol før i slutten av mai.

Så då blir de en shadow. Men har lyst på en Ruger sr9 også . Får snakke med klubb lederen hva som går ann. Blir uanz shadow

vis jeg ikke får mye ijenn av staten. Vis jeg blir rik når selvanjivelsen kommer kan eg jo lukte på en 226 xfive eller elite stanlesse :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...