Jump to content

Vortex Viper PST 6-24x50


GK

Recommended Posts

Ingen?

 

Hva med 4-16x50 da?

Virker som meget bra og solide kikkerter.

Har bare hørt skryt om dem, men som sagt er jeg nysgjerrig på ytelsen i skumringa...

Samanlikna z4i 2.5-10x56 med viper 4-16x50 i måneskinn, forskjellen var meget stor, men skal teste meir neste helg, for å kome til noko meir konkret svar.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt må eg teste meir før eg slaktar viperen som skumringskikkert

 

 

Det er en av grunnene til at jeg ikke har postet noe enda. Men noe av problemet er at vi er for godt vant - den må sammenlignes med andre 6-7k kikkerter. F.eks. Nikon, og da ser den nokså bra ut.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Samanlikna z4i 2.5-10x56 med viper 4-16x50 i måneskinn, forskjellen var meget stor, men skal teste meir neste helg, for å kome til noko meir konkret svar.

 

 

Rekner med dette var Viper PST du sammenliknet med? Er vel noe forskjell på de forskjellige viperene...

Link to comment
Share on other sites

Enig, kanskje teste den i mot zeiss classic og duralyt..

 

 

Meget god ide!

Har fra før en zeiss classic 2,5-10x50 og syns den funker bra i skumringa, så dersom viper pst'en er noe i denne duren tror jeg at jeg vil gå til anskaffelse av en..

 

 

Har ikke skjemt meg selv bort enda med å kjøpe de dyreste swaro eller zeissene.... Men blir vel ikke altfor lenge til.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den til låns nå som M67 er ferdig med sin evaluering av den.

 

For dere kjære kammerater skal jeg skyte ekstra mye fremover, og kanskje ta meg en tur etter reven - for å kunne dele erfaringer om hvordan den er i praktisk bruk samt i skumring. En fæl jobb, men noen må gjøre den :mrgreen:

 

Førsteinntrykket er solid, og jeg liker den.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vel tilsvarende, en eller to shims igjen, dette tilsvarer ca 60 % av totalt justeringsområde (3 av 5 runder à 5 mil) Hvor mange moa løft trengs på skinna for å kompensere for dette?

 

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha maksimalt tilgjengelig elevasjon: (Jeg forstår det som at du ved nullstilling har 3 x 5 mil tilgjengelig ned bak zerostoppen)

 

15 mil = 150cm.

 

150 / 2,78 (1 moa) = 54 moa.

 

Du kan altså tilte skinna 54 moa hvis jeg forsto din tilgjengelige elevasjon rett.

Link to comment
Share on other sites

Førsteinntrykket er solid, og jeg liker den

Vet|us har jo brukt denne litt på mine rifler mens jeg har hatt den, og han har hatt lyst på den, det første som skjedde da han fikk tak i en Torx og fikk den løs fra rifla mi var at hans egen Nikon Monarch ble liggende igjen på gulvet... forlatt, sviktet, veid og funnet for - blass?

På T3en skinner nå en flunka ny Viper PST 4-16x50. Jeg er igrunn spent på den revejakta.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Førsteinntrykket er solid, og jeg liker den

Vet|us har jo brukt denne litt på mine rifler mens jeg har hatt den, og han har hatt lyst på den, det første som skjedde da han fikk tak i en Torx og fikk den løs fra rifla mi var at hans egen Nikon Monarch ble liggende igjen på gulvet... forlatt, sviktet, veid og funnet for - blass?

På T3en skinner nå en flunka ny Viper PST 4-16x50. Jeg er igrunn spent på den revejakta.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...