Jump to content

Glidelås på bergans jakke


Kik

Recommended Posts

Har brukt norønna jaktdress til elg jakt i alle år, så kjøpte jeg en bergans grotli dress til vinterbruk, men syns glidelåsen er helt umulig å få igjenn. Må nesten ha 3 hender får å få det till. Noen andre som har erfaringer med glidelåsen til bergans?

Link to comment
Share on other sites

Har erfaring både med Norrøna og Bergans klær. Har ikke hatt noen problemer med glidelåsen på noen av dem. Tror du har vært uheldig å fått ett mandagseksemplar her. Bergans bruker å være veldig greie på sånne ting. Send inn jakka, de fikser helt sikkert problemet for deg. Har kun god erfaring med service både fra Bergans og Norrøna.

Link to comment
Share on other sites

Bergans sine glidelåser er ganske spesielle.. Du skal bare føre den ene delen av låsen inn i den andre, og så trekke opp, uten å holde i tøyet som hvert fall jeg gjør med andre klær.. dette var et tips jeg fikk av eieren av en sportsbutikk her jeg bor som kun fører bergans... det har funket siden da for meg hvert fall.. Mulig du har fått et dårlig eksemplar da, som tidligere nevnt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt minst 4 ulike Bergans jakker, og alle har knelet etter 1-2 år.

Nå har jeg en norønajakke, og den har holdt i 4 år, and keep going.

Nå skal det sies at Bergans er greie på reklamasjoner, men det tar sin tid. (minst 6 uker, fra avsendelse til jakken er tilbake)

 

Tviler ikke på Bergans kan lage gode klær, men jeg har fått helt avsmak.

 

Glidelåsene har jeg ikke hatt noen problemer med vel og merke, går mest på søm, og og slitasje.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være verdt et forsøk å prøve å lukke den opp og igjen en del ganger. Erfaringsmessig er glidelåsene til Bergans ganske tighte i starten, noe som gjør dem kronglete, men jakkene mine har iallfall blitt mye bedre etter at jeg har fått brukt dem ei stund, slik at metallstykket begynner å utvide seg.

Link to comment
Share on other sites

Har glidelåsskole for menn og kvinner i alle aldre hver dag ;)

Nå lever glidelåsen din iallefall fire ganger så lenge.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bedt diverse

leverandører om å henge på en liten infolapp om akkurat det der :?

Selger ikke Bergans..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...