Jump to content

1911 22 conversionkit som bare klikker


Pedro L

Recommended Posts

Har ett 22 kit som jeg kjøpte dels for at ungene mine skulle kunne skyte mengdetrening med ett våpen jeg ikke var redd for, som var rimelig og nogenlunde pressist og gir en slags våpenfølelse, dels fordi jeg ikke har råd til å skyte 9mm og større kaliber i noen stor utstrekning.

Kittet er ett originalt Colt automatic cal 22 lr conversionkit.

Dette kittet jammer omtrendt på hvert syvende skudd og er umulig å trene skikkelig med. Snakket med flere i NOP og OSS om dette og de mener kittet er søppel.

Er det noen måte å få skikk på dette kittet på?

Har pusset og tilpasset våpenet og byttet tre forskjelige rekylfjærer, men kittet er og blir ubrukelig. Skyter med alt fra Eley 0,60 øre til Remington til 2,50. Prøvd alt fra Lapua til russerammo og resultatet er like sørgelig. Fra ejektor feil på hvert tredje skudd til nå, ca hvert 7de på Makah X-sone. Dette ødelegger skytegleden og virker demotiverende på meg og ungene. Noen her som har vært borti dette problemet og løst det(uover å kvitte seg med skiten og kjøpe en Walter til 20,000)? Floating chamber teknologien ser ut til å være problemet. Sveise?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ikke at jeg har kjennskap til colt settet spesielt, men jeg hadde gått over det og polert glideflater etcetera, i tillegg ser det ut som det på generell basis er kopperbelagte høyhastighetsammo som er foretrukket som mat for ombyggingsett.

 

Hvis det er ACE settet, så er det ihvertfall en erfaren bruker av det her inne, så det dukker nok opp noe etterhvert. Kanskje verdt å få med "Colt" i overskriften også?

 

Jeg datt innom fordi jeg trodde det hadde noe med AR ombyggingsettene å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere tråder om 1911 konverteringssett:

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=9786&start=0&hilit=Colt+Ace

og

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=49901&start=0&hilit=Colt+Ace

 

Så dukker det vel opp noen erfarne brukere i tråden her etterhvert. Hvis ikke, er det jo muligheter for å sende de en PM og gjør de oppmerksom på tråden. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sånt fint lite sett med flytende kammer?

 

Har ett selv, og jeg vil vel anbefale et annet konverteringssett om målet er billig mengdetrening med 1911 ramma.

Løsningen på mitt var:

- brotsje opp igjen kammeret

- gå over til "helmantel" (et lag med gul maling på kula nærmest) .22 ala CCI Minimag

- satte inn hardere rekylfjær (husker ikke om den ble på 12 eller 14 pound)

 

Ved skyting med ren blyammo skrapte jeg ut noenogførti grains med bly etter en 50 skudds brokete serie fra mellom flytende kammer og løp, derfor ble Minimag testet.

Når den etter ca 150 skudd med Minimag ikke veksler bra lenger, er trikset å gå over til Stinger. Venter nå selv på å få skaffet meg noen hundre Velocitor siden disse virket veldig lovende de få skudda jeg testet.

 

Uansett, lykke til ;)

Og et velment tips på veien; en dedikert .22 pistol er nok bedre i lengden, for eksempel en Ruger MK 1/2/3

Link to comment
Share on other sites

Hei

Siden jeg er en gammel mann er det lite nytt med meg. Settet fikk 600 skudd bare i helgen. Kjøpte dette kittet på 70/80 tallet av Tor Gilde og han har gått over hele våpenet en gang, riktignok da for lenge siden. CCI Stinger / Remington og annen high velocity ammo har vært skutt i dette kittet i mange år og jeg har byttet til hardere og til slappere fjær uten god virkning noen vei. Brukt CCI når jeg har skutt revolverene mine. Hardere lading funket utrolig bra.

Sliter fortsatt med noe klikk, masse kiling av skutt hylse som legger seg på tvers i kammerporten og noen knekte patroner ved lading(sklir til venstre på rampen og tverrer).

 

Prøvd å skyte både tørrpusset, oljet og med litt hvitt grease i sleiden.

 

Har hatt Ruger MK II i gamle dager og likte den enkle og rett framme pistolen greit. Ikke en option nå siden det ikke er jeg som er i fokus mer.

 

Ene datteren min på 15 skyter nok litt over Rugernivå og jeg tråler markedet etter en "dedikert" Walter til henne, 22/32(egentlig begge de to).

Men jeg hadde satt pris om kittet kunne bli skytbart.

Eller er det vel liten vits i å succer somone else her med å selge noe som overhodet ikke fungerer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kom ikke noe videre med dissse trådene, da de omhandler andre KIT enn Colts originale.

 

Fant denne på sida til Wilson

•Wilson recommends use of 21lb factory mainspring, included(i Wilsons sett)

•Conversion installs in about one minute and requires no modifications to the firearm's frame or any spring changes. Field strip 1911, replace upper end (slide, barrel) with conversion unit.

•Wilson recommends using premium 22 long rifle ammunition only, specifically ammunition with plated bullets. Non-plated lead bullets will cause failures to feed.

Ingen som har tips til 9mm begynner pistol som Sig 210 220 / Browning eller har noe å tilby?

Link to comment
Share on other sites

21lb mainspring var i det drøyeste laget for 22lr.

Ville forsøke å bytte til ei i 14 eller 15lb. Har en GSG-1911 i 22lr som hadde litt problemer på enkelte ammo (mateproblemer og noen skorsteiner), men byttet mainspring til 14lb og da har det ikke vært noen problemer siden.

 

Men når det gjelder Colt sitt conversion kit, så har det et litt dårlig rykte på seg.

 

Jeg vil anbefale deg å prøve GSG sitt conversion kit, eventuelt kjøpe en GSG-1911. Man får en ordentlig våpenfølelse av den, selv om det "bare" er 22lr. Dessuten så passer nesten alle delene du har i din 1911 oppi den :P

Link to comment
Share on other sites

Dårlig rykte på seg..?

 

Da skal jeg ihvertfall gjøre noe for å forbedre det ryktet. Jeg har et tilsvarende sett, originalt Colt med det såkalte flytende kammeret (det finnes ett uten også), og det funker som bare nøkken.

 

Sjekk utdrageren (har den riktig form? Det er bare en liten blikkbit som kan være et svakt punkt). Sjekk også magasin/fjær.

Link to comment
Share on other sites

Hei

El Gringo: CZ 75 har jeg hatt. Skøyt ikke bra med den da og gjorde det ikke i går heller da jeg fikk prøve en.

Rausheim:Ville forsøke å bytte til ei i 14 eller 15lb. Skal prøve å ta ned litt på fjæra i morgen. Kam sikkert tunes bedre, men det er vel andre ting en fjære jeg må se på også?hipshot: Da skal jeg ihvertfall gjøre noe for å forbedre det ryktet. Sliter vel litt der :?: To helger på rad og på stevne i dag har jeg spurt rundt ang settet og INGEN hadde noe positivt å si om disse. En hadde hatt tre stykker uten å treffe på ett sett det gikk å konkurrere med.

Jeg skal ikke gi meg ut for å være børsemaker.

Ang magasin så er det veldig tight og kjennes fint ut. Holder patronen fint og klemmer passe. Jeg ser heller ikke noe i våpenet som skule gi så mye klikk og "skorsteiner".

Velger å dele dette problemet inn i fire.

1: Klikk: Forekommer på fem til ti patroner på 100. Vet ikke hva det skjyldes og varierer ikke veldig fra ammotype til ammotype. Minst på dyrere US ammo.

2: Kiling av hylse under skyting: Måtte bryte på stevne i dag pga kiling "skorstein" på hvert tredje skudd. CCI Standard Velocity 40grain target 22lr(Lead round nose).

Klikker på alle typer ammo, men de dyreste typene klikker/feilfungerer skjeldnest.

3: Patronen legger seg ved siden til venstre for uskutt patron- skjeldent men oftere en en på ti skudd.

4: Våpenet går ikke i lås og sleiden må dyttes fram 1,5 mm for at det skal gå i lås.

Har bestemt meg for å kjøpe noe alla Walther gsp osp feks GSP 22/32. Som grovpistol felt regner jeg det blir Pardini eller SIG 210 2/ 225- P6 ol.

Noen som kan tipse meg på en brukandes smed i Akershus/ Buskerud eller ett godt våpen så mottar jeg gjerne tips på PM.

Hvor begynner jeg letingen etter feilen her?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen

Har altså "nesten" bestemt meg for å kjøpe noe alla Walther gsp, feks GSP 22/32. Som grovpistol felt regner jeg det blir Pardini eller SIG 210 2/ 225- P6 ol.

DET LIGGER FLERE VÅPEN til salgs her inne og på Finn.

Er skeptisk til CZen da jeg ikke var fornøyd med min modell 75. Prøvde den senest i går og synes den ligger feil i min hånd som er liten.

Kan noen tipse meg om en brukandes smed i Akershus/ Buskerud eller ett godt våpen så mottar jeg gjerne tips på PM.

Link to comment
Share on other sites

CCI Standard Velocity kan du bare glemme på 22 i form av 1911.

Lader jeg opp med 10 skudd i GSG'en min av de der, så klikker vel 2 av dem.

 

Er ikke sikker på conversion kit'et ditt, men det står vel ikke 22HV på din? Anbefaler å prøve ut litt tøffere kuler, gjerne stinger og se om det fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev over i tråden. Settet fungerte greit med Stinger, men det klikker med high velocity ammo også.

 

15pgzle.jpg

Er ikke noe ammo dette settet skyter greit desverre.

Sleiden er merket Conversion Unit COLT automatic cal. 22 L.R.

og COLTS PT. F. W?FG. CO. HARTFORD. CONN. U.S.A.

Ingne andre merkinger enn UP right på siktet da.

P

Link to comment
Share on other sites

e9eutk.jpg

OKI Min hammerfjær kjennes skikkelig hard ut. Smekker fingern godt denne. Hadde ALDRI klikk når den skøyt acp.

Hvordan får jeg tak i hardere fjær og hvordan finner jeg ut at den fjæra jeg ev bestiller faktisk er strammere?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg satte den medfølgende mainspringen og searspringen i min GSG. Opplevde absolutt ingen klikk etterpå :-)

Denne her var forøvrig betydelig lettere enn den som satt i fra før (Mainspring).

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... 0000016CCC

 

Men for å klargjøre en ting, hvilken type klikk er det snakk om?

Kun klikk, som i at hammeren går ned men ingenting skjer, eller den kiler seg/matefeil osv?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dessverre ikke i hodet hva originalfjæra skal være på til en 1911 og heller ikke hva jeg byttet til (det er en del år siden, men ett eller annet med 22lb mener jeg ble sagt uten at det skal taes for god fisk), men den tyngste jeg fant i farten på Midway hvis du ikke ønsker å kjøpe et helt fjærsett er på 23 lb: http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/552164

Link to comment
Share on other sites

Hei

Rausheim:Ville forsøke å bytte til ei i 14 eller 15lb. Skal prøve å ta ned litt på fjæra i morgen. Kittet kan sikkert tunes bedre, men det er vel andre ting en fjære jeg må se på også?Ang magasin så er det veldig tight og kjennes fint ut. Holder patronen fint og klemmer passe. Jeg ser heller ikke noe i våpenet som skule gi så mye klikk og "skorsteiner".

Velger å dele dette problemet inn i fire.

1: Klikk: Forekommer på fem til ti patroner på 100. Vet ikke hva det skjyldes og varierer ikke veldig fra ammotype til ammotype. Minst på dyrere US ammo.

2: Kiling av hylse under skyting: Måtte bryte på stevne i dag pga kiling "skorstein" på hvert tredje skudd. CCI Standard Velocity 40grain target 22lr(Lead round nose).

Klikker på alle typer ammo, men de dyreste typene klikker/feilfungerer skjeldnest.

3: Patronen legger seg ved siden til venstre for uskutt patron- skjeldent men oftere en en på ti skudd.

4: Våpenet går ikke i lås og sleiden må dyttes fram 1,5 mm for at det skal gå i lås.

Hoveddelen av problemet ligger i at ejecten ikke er god. Hysle på tvers og "skorstein".

Noen få "kilinger" hvor løpet ikke går helt i possisjon og sleiden må skyves fram litt før låsing og skudd kan avfyres.

Noen få regulære klikk som sikkert kan relateres til tilpassningsproblemer mellom løp, sleide og ejector eller problemet ovenfor.

IGJEN, jeg er ikke børsemaker, så dette må tas med ei bøtta torsk.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ville forsøke med den mainspring'en jeg linket til. 22 patronen vil kunne slå hammeren tilbake uten problemer ved at mainspring'en ikke er for hard.

 

Skal forsøke å forklare hva jeg tror skjer her.

 

Når du brenner av et skudd, så går sleiden tilbake og tar med seg hammeren bakover mens hammerstaken går ned i mainspringhousingen som inneholder fjæra igjen. Denne fjæra blir for hard til at sleiden klarer å slå hammeren HELT tilbake (litt etter hakket til at den sitter fast) og da får ikke sleiden en 100% lang nok gang tilbake, men 90-100% og det blir da nok til at ejectoren ikke gjør jobben slik den skal.

 

Er i hvertfall teorien min.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...