Jump to content

Farging av sekk!


TxH

Recommended Posts

Heisann kammervenner!

 

Tenkte å høre med dere om noen har erfaring med en eller annen form for spraymaling el. som kan brukes til å farge stoffet til sekkeposen på en blå sekk? Tenker da å få farget en mørk blå sekk til en mer jordaktig farge, hhv. type brun, mørk grønn el.

 

Har noen noe tips til hvordan dette kan gjøres slik at løsningen blir forholdsvis holdbar?

 

Setter stor pris på ideer og tanker omkring dette.

Link to comment
Share on other sites

Krylon Camo?

Brukte dette på den ene pistolen min og er fornøyd med resultatet :-)

Har dog ikke testet dette på tekstiler enda da alt jeg bruker på jakt er i Norsk Kamo fra før.

 

Krylon.

 

Fordeler:

- Rimelig

- Kan brukes på andre ting enn våpen, som sko, sekker, tekstiler, jaktutstyr osv

- Krever mindre forbehandling enn Duracoat, avfetting holder

- Lett å legge på, kommer i sprayboks

- Fullstendig herdet på 7 dager

- Tåler hard bruk

- Kan fjernes med aceton

Link to comment
Share on other sites

Ser interressant ut dette Krylon-sakerne. Men ser at det står at det passer godt til å spraye på alt fra tre til metall, men kan "også" brukes på tekstiler osv. Hvordan er det med at sprayen herder og blir stiv ift. å bruke på tekstiler da? Har noen erfaringer med det? Vet dere forresten om finishen da blir blank eller mer matt?

Link to comment
Share on other sites

Ser man det ja, ser jo ut som at fargen blir matt og fin på metall. Men er litt nyskjerrig på hvordan den reagerer på å bli brukt på f.eks. nylon? Ser for meg at sprayen er ment til å stivne og vil da bare sprekke opp når den brukes på tekstiler. Har ingen erfaringer med dette? Altså bruken på tekstiler og holdbarhet på dette?

Link to comment
Share on other sites

Nja, føler den er litt for "seig" til at den vil sprekke. Selv med litt røff behandling, ihvertfall på pistolen, så ser det ut til å holde seg.

 

Eneste er at du må ikke få krylon i kontakt med alkohol (Rødsprit) da det malingen "etser" bort. Anbefaler at du uansett renser det du skal male, godt i rødsprit og lar dette tørke noen minutter slik at det fordamper. Du kan jo forsøke å spraye veeeeeldig tynt og se hvordan det går.

 

Jeg ville spurt VeT|Us, da han forhandler disse greiene :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei igjen kammervenner.

 

Tenkte å høre med dere igjen om noen har testet ut noen fargeremedier til å farge en sekkepose av nylon/cordura? (som jeg mistenker er DWR behandler, dvs. med en type impregnering fra fabrikk)

 

Hadde satt stor pris på om noen hadde kunnet hjelpe meg med dette da jeg svært gjerne skulle hatt en mer jegervennlig farge på sekken, helst som sitter bra og ikke slites fort av.

 

Setter som sagt stooooor pris på hjelp her. :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir ikke objektivt om jeg gjør det, så jeg har et forslag:

 

Som vi snakket om per PM har jeg testet dette på en sekk.

Hvis du står for frakten så sender jeg deg sekken til låns på ubetinget tid, heldekket i Krylon, mot at du ser hvor mye juling det tåler og rapporterer tilbake.

 

Deal?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...