Jump to content

Pussing av Sauer 200STR i cal. 22


Ole Brum

Recommended Posts

Ser at man skal bruke en "spesialpropp" i kammerenden av Saueren når den pusses for å hindre at det renner solvent inn i sprekken mellom låskasse og løp. Spørsmålet er om det samme gjelder for cal. 22 våpenet? Har ikke funnet et slik verktøy for Sauer i cal. 22, kun for 6,5-55.

Link to comment
Share on other sites

Det største spørsmålet er vel, kven tørr pusse sin cal22 STR midt i sesongen??

For den går ikkje godt nypussa....

 

Tørr ikke pusse !!! Dette har jeg hørt før av noen og vet at våpnet kan gå bra for det . Min erfaring er det motsatte men ikke for det at jeg pusser for hver gang men ofte. Tester ofte Sauer'n i testbenken for trekking av moment og likeså puss og får faktisk positiv virkning . Dette gjelder både 22 og 6,5 .

Blir artig og høre hva andre DFS skyttere mener her. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når vi nevner 6,5 så må jeg skyte inn at løpet her blir pusset for hver gang jeg har skutt og jeg bruker Golden Med. eller JB-pasta for hvert 400 ende skudd og er ikke i tvil om at det holder pressisjon på topp .. Nå var dette et sidesprang da trådstarter spurte på cal. 22, . :|

Link to comment
Share on other sites

Pusser 22 børsa for hver 4-500 skudd.Innbiller meg at den går litt bedre etter pussing,iallefall ikke dårligere.Etter hva jeg har hørt pusser de beste match skytterne (50m) børsa hver gang de har skutt.De som skyter 50m er hvertfall avhengig av topp presisjon,så da tror jeg vi trygt kan pusse saueren også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...