Jump to content

Montasje Sauer 200


Darkbull

Recommended Posts

Hei:

 

Til Sauer 200 STR kan du bruke følgende baser:

 

US Optics 20 MOA skinne (picatinny) til SSG 69 / SSG 3000 (http://www.usoptics.com/uso-gear/access ... g3000.html" target="_blank)

I-E-A 0 MOA skinne (picatinny) til SSG 3000 (http://www.mil-optics.de/Seite-63" target="_blank)

Håkan Spuhr sin base med ringer, tror det er 20 MOA, men ikke sikker. (spuhr.com)

Longrangedesign.se har laget en prototype, men den er ikke i salg ennå.

I tillegg er det andre baser uten picatinny, og sikkert med også, men kommer ikke på produsentene i farta.

 

Hvis du velger picatinny-base kan alt av picatinny ringer brukes, og med kikkerten din kan du bruke så lave baser som du får tak i.

Noen produsenter av ringer er feks: Warne Tactical, Nightforce, Badger Ordnance, Seekins, ARMS. Du finner helt sikkert flere ved å søke på nettet.

 

Selv venter jeg på I-E-A sin base fordi den for øyeblikket var lettest å få tak i for meg, men skal på sikt over på US Optics. Ringene jeg setter på er fra Badger Ordnance, men vurderte også Nightforce Ultralight. Valgte det som ble billigst og ikke minst mulig å bestille fra USA, så da ble det Badger, og de er grove og solide. Seekins for du kjøpt i Norge, og de koster ikke allverden (rett under 1000,- hos vertebrae.no) Nightforce tillater ikke sine forhandlere å selge deres produkter ut av USA, selv om de aktuelle delene ikke er omfattet av eksportrestriksjonene der borte, men de kan du kjøpe i norge, tror det var hos jaktfall.

 

Du vil finne endel informasjon om dette på forumet her hvis du søker. Feks har brukeren ved navn Kjell Olav en tråd på 200STR / 3000 SSG.

 

Lykke til med letingen og valgene. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker Spuhr montasje på saueren min og er veldig godt fornøyd med den.

 

Solid montasje som garantert ikke flytter seg om den blir montert riktig.

Innbygget libelle som sammen med medfølgende verktøy sørger for at kikkerten er helt i vater ved montering.

Fordelen med fast montasje hvor ringene er en del av montasjen er at det er lite som kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt skinne på Sauer 200 STR i snart 20 år. Først Landrø utgaven, før jeg fikk lagd skinner etter egne tegninger. Aldri hatt noen problem med treffpunkt forandringer, men har dog heller aldri hoppet ut av helikopter osv med rifla mi :P

Spørsmålet er vel hvor mye penger du vil bruke :-)

Siste utgave ble lagd etter den nye standarden som er konvertibel med picatinney

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte akkurat en US-opticsskinne fra Opticsplanet, siden den er omtrent den eneste som har 20 MOA tilt. De fleste andre er flate. Kostet ca 1200 ferdig på døra. Ulempen med denne i forhold til andre er at det må bores to nye hull i kassa, da den ikke bruker sporet som er på toppen av kassa fra før til å festes i.

Link to comment
Share on other sites

Sig Sauer lager visstnok en egen picatinnyskinne også, men den er vanskelig å finne på nett. Capsicum er forhandler av SSG 3000 i Norge, så de kan kanskje hjelpe hvis den skulle være aktuell.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo i gjenn. Er på jakt etter picatinny skinner til saueren som man slipper og borre i kassa, hvor får man kjøpt det i norge.H ar kjøpt ei rifle til, skal ha spuhr på den ene men den andre blir det skinne så jeg kan bytte kikkert lett. Det var en som sendte meg en pm som solgte sånn skinne men greide og slette den :x

Link to comment
Share on other sites

Nei, i utgangspunktet ikke.

 

Den klemmes fint på plass i 11mm sporet av 4 skruer som presser ene siden av klemma (hele skinnas lengde). Med andre ord så festes den på samme måte som diopteret.

 

Strammes disse til med momentnøkkelen (som alle STR-eiere burde ha :wink: ), så burde den holde lenge.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

låner denne tråden litt.

 

Har en Sauer 200 str i bestilling, som hovedsaklig vil bli brukt til DFS, men jeg ønsker i tillegg en 30mm kikkertmontasje med følgende egenskaper:

-Helst i et stykke

-Med tilt (20moa)

-Må ikke kreve modifikasjoner/borring i låskasse som kan medføre at den ikke er DFS-godkjent. Vet ærlig talt ikke hva kravene er her. I alle tilfelle fint å slippe en ekstra borrejobb hos børsis. Kommer til å bytte ofte mellom kikkert og diopter.

-Helst være mulig å bruke miragebånd med kikkertmontasjen på.

 

Hva er alternativene mine her?

Jeg har sett på Spuhr, som ser ut til å ha en ekstrautstyr-løsning mtp miragebånd, men jeg er usikker på om den går på låskassen uten modifikasjoner. Dessuten syns jeg 3700ish kr (med miragefeste) er vel mye å betale.

Såvidt jeg kan skjønne behøver ikke kamv-montasjen noen ekstra borring i kasse. Har denne tilt? er det mulig å bruke miragebånd og montasjen samtidig?

Kanskje det fins andre valg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...