Jump to content

rifle kal 223 links


aimin

Recommended Posts

Hei.

Har etter snart 7 månader venting, på ei børse en cz 527 amerikan i kal 223. mistet tolmodigheten. det Viser det seg att leverandør/impotør, ikke har klart å skaffe den. Har vist aldri fått noe bestilling på børsa, noe eg syntes er litt merkeligt, siden eg sto ved siden av selger og hørte han snakke med leverandør og såg han sendte bestillingen på mail. Og tolmodigheten min er slutt. Å lurer da på andre rifler i kal 223. Er det andre rifler som er tilpasset dette kaliberet med tanke på kasse og som er muligt å få i linksutgave.

Link to comment
Share on other sites

Jeg følger alltid med på links børser i markedet selv om jeg har det jeg trenger nå.

Remington 700 har links i 223.

Savage som jaktdeotet forhandler har flere links modeller i 223.

Ligger en Rem 700 i 223 på finn nå forresten.

Tikka har T3 også i links.

Har selv en rem 7oo SPS fordi jeg likte short action ladegrepet bedre enn det på Tikkaen som er noe lengre.

Link to comment
Share on other sites

Cal 223 har ca samme slaglengde som 308 Win og en kan helt uproblematisk bruke medium slaglengde låskasse/rifle i dette kaliberet.

Eneste signifikante forskjellen er vekta på låskassa, som nok er noe tyngere på vanlig medium låskasse.

 

Flere fabrikat så som Remington og Tikka produserer helt kurrante rifler i cal 223 rett ut av esken, muligens med Tikka et lite hakk forran mht presisjon

 

Ingen fare å gå for de to over nevnte merkene,

Har erfaring med både Cz, Rem og Tikka i cal 223 i links

Rem og Tikka går litt lettere en CZ, der en må være någet mer bestemt m bolten for å få tilfredstillende mating og funksjon.

 

Om ikke leverandør kan levere Cz til rimelig avtalt tid.....skit i det og gå for.......som nevnt enten Rem eller Tikka

 

Om dette var svar på trådstarters spm vites ikke, men et mer eller mindre kvalifisert råd.

Uansett - lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Savage og Ruger har begge godt utvalg i SA links rifler. Samme lengde til alle dvs 223-358Win i samme kasse.

 

Remington har ett par forskjelige.

 

CZ 527 er den eneste links'n sammen med Zastava M-85 jeg kommer på i 223 i farten som har skikkelig "micro" action for 222/223/PPC/ Grendel/7,62x39 o.l

 

Tikka er jo nevnt før. T-3 har samme kasse i alle kalibere. Vanligvis meget bra presisjon - i 223 derimot er det mange som sliter litt, da det virker til at 1-8 pipene deres er litt kresne på kulevekter, settedybde og ikek minst hastighet. Ikke noe spesielt med .224" løp med krapp snurr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...