Jump to content

Medlemskap i klubb og kjøp av våpen


Ørret

Recommended Posts

de teller sannsynligvis fra den datoen du betalte medlemsavgiften til klubben.

Ihht NSF eller om det var NIFs vedtekter er man medlem fra da man betaler kontigenten og man må väre medlem i minst 6 måneder for og kunne söke om erverv av handvåpen.

 

Jeg "tapte" 2 måneder på dette da klubben ville vare grei og ikke ta betalt for meg for de siste månedene av året. Så de fire månedene jeg trudd ejeg hadd eigjen, ble 6 laaange måneder, havnet såklart oppe i fellesferien da og fikk vente enda en måned för jeg kunne levere söknaden (var utenlands på ferie) og det var 3 ukers saksbehandlingstid i ferien.

Link to comment
Share on other sites

Be om at få kontonr og overför medlemskontigenten, så sparer du tid. Det gjorde jeg.

Hvis du ikke er uskikket eller en sikkerhetsrisk med våpen kan dem ikke nekte deg medlemskap så som jeg har forstått vedtektene til NIF.

Allt går som regel på dugnad og da kan ting ta tid, vår kasserer er ikke akkurat den raskeste heller, men vi håper få en som er litt raskere på plass i fremtiden :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

..................... vår kasserer er ikke akkurat den raskeste heller, men vi håper få en som er litt raskere på plass i fremtiden :wink:

 

Da synes jeg at DU skal melde deg som interessert i å ta oppgaven som kasserer på neste årsmøte !

 

Lett å kritisere andre for at det går tregt og at de gjør så lite! Dette er folk som bruker av SIN fritid for at du, jeg og alle andre skal få et klubbtilbud der vi kan drive med et vi synes er artig!

 

Idrettslag og alle andre foreninger for den saks skyld drives på dugnad, og DET medfølrer at ALLE må ta i et tak for at dette skal gå rundt!

 

Beklager at det ble litt off topic, men jeg blir litt provosert når de som faktisk tar i et tak og bruker fritiden sin på meg og mine barn skal få kritikk for at de ikke gjør NOK! Kritikerne er også gjerne de som er så jævlig viktige at de i egne øyne "ikke har tid"! Skumpf !!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel heller ikke umulig må lever søknader i god tid før 6 måneders aktiviteten

Spørs hvilken klubb man er i, det. Jeg vet om minst en klubb som styrter deg ned i sjøen som brenner med ild og svovel hvis du gjør noe slikt. :winke1:

 

$ 3 i NIFs lovnorm for idrettslag sier: "Medlemskap i idrettslaget er først gyldig og regnes fra den dag første kontingent er betalt." Så da kan man nok ta utgangspunkt i det. Sikkert mange som blir fortørnet men... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ole Brum, den nye litt raskere kassereren som jeg nevner er meg :wink:

 

Og jeg er som deg, dritlei alle som syter og klager men aldrig gidder gjöre noe selv i klubber og foreninger.

Tru meg på det, jeg sitter som president i en av Norges störste merkesbilklubber og vet hvordan det er med slike folk..

Det mest tragiske når folk klager på at ting tar sånn tid og man da forklarer att arbeidsmengden er höy får til svar: "Men da får dere ansette flere folk!" Dem har da ikke engang forstått at det ikke er noen ansatt i klubben i det hele tatt..

Link to comment
Share on other sites

Ken, da beklager jeg at jeg var krass. Men jeg ser jo at du forstår hvorfor. :D

 

Ser på den arbeidsmengden som legges ned av enkeltpersoner i vårt lokale skytterlag for at ungdommene skal ha et tibud. Da er det utelukket å si nei de gangene det er dugnad. Og er det noe man mener burde blitt gjort er det beste å gjøre det selv uten å mase på at andre (styret) skal gjøre det, styret har gjerne masse annet å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har startet med pistolskyting og skal kjøpe våpen til sommern. Kassereren er treig og har ikke meldt meg inn til NSF osv enda, men jeg kan legge frem aktivitet siden 13 desember. Lurer på når de 6 mnd teller fra?

Har du gjennomført sikkerhetskurs? Tror det er obligatorisk før medlemskap for pistolklubber nå (heldigvis), hvis du ikke kan dokumentere noe tilsvarende fra andre skytegrener.

Link to comment
Share on other sites

Ole Brum, dessverre har vi nok samme erfaringer fra foreningslivet :(

 

En anne ting er at mange trur man må vare med i styre og stell for og gjøre noe, men det går jo like bra og hjelpe til som "vanlig" medlem. Komme med ideer og tips og en hjelpende hand. Stille som standplassleder på treningene, hjelpe nybegjynnere tilrette i klubben, koste noen tomhylser ved endt trening, koste over gulvet i lokalene, vaske de få koppene og kaffetrakterkjelen osv osv. Er masse småting man kan hjelpe til med som ikke tar noe større med tid eller krefter men som avlaster styret og det føles bra og få hjelp noen ganger.

 

Sorry for litt OT, men det er for en god sak :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...