Jump to content

Min nye salongrifle (CZ 452 American)


David

Recommended Posts

Fikk salongrifla mi i posten igår, å tenkte at jeg kunne legge ut et par bilder til dere... :wink:

 

CZ_452_American.JPG

 

CZ_452_American_%282%29.JPG

 

Børsa er ei CZ 452-2E ZKM American i .22LR.

På toppen er det montert en NikkoSterling Mountmaster 3-9x40, og på tuppen en Parker Hale demper.

Avtrekket er justert av børsemaker.

Er kjempefornøyd! :D

 

(edit: Fikk ikke med hele bildene :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Har også nesten slik.

Den jeg har heter Brno CZ 452-2E ZKM ikke at jeg vet hva det betyr, men rifla er nå 10 år og meget fornøyd.

Den var orginalt borret klart for demper og jeg bruker denne konstant.

 

Det jeg muligens vurdere er å bytte sikte.

Har du fått skutt mye med din? tenkte at kanskje 3-9x40 var litt mye på en salong. Det jeg skal ha på min 223.

Link to comment
Share on other sites

Har også nesten slik.

Den jeg har heter Brno CZ 452-2E ZKM ikke at jeg vet hva det betyr, men rifla er nå 10 år og meget fornøyd.

Den var orginalt borret klart for demper og jeg bruker denne konstant.

 

Det jeg muligens vurdere er å bytte sikte.

Har du fått skutt mye med din? tenkte at kanskje 3-9x40 var litt mye på en salong. Det jeg skal ha på min 223.

Har 6-24x40 sikte på min 22lr. og 10x40 på min 223rem. Det viktigste er at siktet gjør den jobben en trenger det til, ikke hvilke tall som står på det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Grattis med ny børse!!

 

Har også nettopp fått min CZ 452 American .22lr, men min har A-tec-demper og Tasco varmint 2.5-10X42 montert på toppen med weaver stålmontasje. Har fått skutt den inn på 75 meter, så nå ligger kråkene syltynt an her.

 

Takker Vingemutteren for gode råd ifm hvilken børse/modell jeg burde gå for :D

 

Børsa ble forøvrig innskutt med:

SK subsonic HP

315 m/s

 

VELDIG godt fornøyd med børsa, men bør vel få gjort noe med avtrykket - der var det mye kryp gitt!

Link to comment
Share on other sites

Grattis med flott børse. I dag hadde eg gått for ein varmint med tjukk pipe, men har ein Brno Mod. 2 som er 33 år no og den er kjempeflott og den ser omtrent lik ut som den du har kjøpt no.

Kjempebra børser med god preisisjon og nesten uslitelig mekanikk....

Link to comment
Share on other sites

Pent treverk på den 8)

 

Mye måtte du ut med for å justere avtrekk? Liker ikke mitt noe særlig..

 

Jeg betalte vel 500,- for justeringen. Nå hadde jeg jo ikke testet det orginale avtrekket, men det er vertfall helt topp nå (Og mye bedre en på min far's mod. 2).. :wink:

 

Det jeg muligens vurdere er å bytte sikte.

Har du fått skutt mye med din? tenkte at kanskje 3-9x40 var litt mye på en salong. Det jeg skal ha på min 223.

 

Har skutt litt ja, og er fornøyd med siktet. Må ha litt høy montsje på CZ'en pga høyt hevearmsløft(?), å da ser det bedre ut med en "større" kikkert (etter min mening), og så er det jo bedre med tanke på skyting i skumringstimene (nå er jeg ikke akuratt et orakel på området, men er vertfall dette jeg er blitt fortalt :lol: ). På min far's tidligere nevnte mod. 2 står det en 3-7x20 (drittkikkert) i lav montasje, og der tar hevearmen borti.

 

Hvordan ville denne CZ en ligge i hendene til en 7-8 åring? Du har ikke en arving i samme alder å teste på?? :)

 

Har en bror som er 11, men ganske kortvokst, og rifla passer helt greit til han. Men han synes den er litt tung med lyddemper og kikkert (3,3 Kg), men nå er jo han kun vant til luftgevær.. :wink:

 

Treger vertfall ikke et sekund for at jeg kjøpte American utgaven i stedet for Standard..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå har jeg endelig fått tid til å skyte litt. :D

Har skutt inn på 50m med CCI Standard og må si at presisjonen helt topp!

 

normal_Samling_50m_CZ452.JPG

 

Samlinger av 5 skudd på under 20mm på 35m... Fikk ikke tatt bilde av 50m pga blinken ble våt. Men der var samlingene på ca. 30mm med 5 skudd CCI Standard. (Med campingstol som anlegg :lol: )

Hvis den leverer sånne samlinger med stort sett alt av ammo er jeg fornøyd! :lol:

Prøvde med litt Yellow Jacket, men den ville ikke under 45mm..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...