Jump to content

Kamuflasje på rifle?


Heiho

Recommended Posts

Synspunkter: Om den har noe nytteverdi, tja. Dyr reagerer vel på unormale ting i naturen osv så har vel en viss nytteverdi ja.

Bruker dere det: Jepp, jeg gjør.

Hvorfor: Fordi det ser sabla kult ut og om man bruker kamoteipen så føles den bedre å ta på.

Hvorfor ikke: Enkelte av den eldre garden liker ingenting som ser mer militært ut enn en gammel mauser.

Hvilke deler: Varierer og kommer an på hva jeg har for hånden. Kamoteip: Alt bortsett fra beveglige deler. Maling, duracoat etc: Alt som det kan brukes på.

Link to comment
Share on other sites

Mcnett Camotape på kikkertsikte og utsatte deler, helt perfekt når en klatrer i vestlandsterreng. Sparer utstyret for mye riper og småskader.

Klart den eldre garde er noe konservativ, men sånn sett så kan en jo også overdrive med ymse kjekt-å-ha som gjør det hele litt "fjollete".

Tenker da alt utover tofot, camotape o.l

Hjorten er iallefall ekstremt skeptisk til kontraster og bevegelser, noen hevder den også er fargeblind. Ikke vet jeg, skulle tro at det er positivt å gli inn i miljøet, hjorten(viltet) er det jo vi som besøker, på deres hjemmebane.

Link to comment
Share on other sites

Har nå klint på hvit gaffateip på børsa til helga. Om det funker eller ei, vet man vel ikke. Ser blodharry ut, men det er i hvert fall mindre sjanse for at pippippen ser børsa uten tape enn med!

 

Det interessante blir å se hvor mye lim som sitter igjen etter teipen etterpå...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er "eldre garde" og i tillegg konservativ :evil: , men bruker noen meter med camotape hvert år :lol:

 

I tillegg er den svarte plaststokken på "Ugly Betty" (min elskede 35 Whelen) nydelig dekorert med blader og løvverk ved hjelp av hobbyspraymaling.

 

Om jeg glir inn i naturen på denne måten vet jeg ikke, men jeg tror det, og det er det viktigste :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...