Jump to content

Heilmantel/blyspiss 7x57R


maan

Recommended Posts

Normal selger Oryx til denne, så vil tro de selger Fägel også.

Disse skal jo gå likt.

 

Børsa mi går temmelig likt med det meste innefor jaktbart skuddhold, være seg hjemmeladet eller fabrikk.

 

 

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel etterhvert mange som ikke klarer å få tilfredstillende presisjon med norma sin helmantel. Undertegnende satte resolutt drillingen lengst inn i skapet, da selvsamme presisjonsproblem sørget for bom på tiur siste januarhelga i sverige for 2(!) år siden.

 

Tenker å bestille en spesialkule ifra vår norske cnc-spesialist. Mener utvalget de har er for tungt for fuggeljakt.

Ser for meg ei kule på ca 125-135 grs, både helmantel og hulspiss. Da har man det man trenger for både fuggel og hårvilt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg fikk en kompis til å lade min 7x57R m tre ulike ladninger. Den minste ladningen, som gir en vnull på 700 ms, gir svært pyntelige samlinger på 100 m, dvs 5 av 6 skudd i hodet på en tiurfigur. Norma sin helmantel. Betydelig forskjell i presisjonen fra 800 til 700 ms!! Jeg har tenkt som så at det ikke er så farlig med hastighet og kuledropp, det skiller ikke allverden ut til 150 m uansett.

 

Vet ikke om dette var til hjelp?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...