Jump to content

Lee Breech Lock - Erfaringer?


Hassel

Recommended Posts

JEg trenger en enstasjonspresse til alt mulig rart som å trekke ut kule, lade ting jeg syns det er unødvendig å kjøpe progressive hylsehodere til osv.

Siklet lenge på Hornady Lock N load. Men Lee har jo også noen slike bushing løsninger. Noen som har? Er det nyttig og hensiktmessig. Er Hornady mye bedre? osv.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sånn. Lader 95% på progressive så skal ikke skryte på meg mye erfaring, men er fornøyd.

De gangene jeg skal lade er det bare å "slenge" inn diene og alt er klart.

 

 

Meeen, det er det jo strengt tatt med vanlige dier og låseringer også... Bare litt mer skruing. Vet ikke hvor mye du lader på enkeltstasjonspresser, jeg bruker den såpass sjelden at jeg i ettertid heller ville valgt en Classic Cast og klart meg fint uten hurtigbyttesystemet.

Link to comment
Share on other sites

Folk som har prøvd begge skryter best av LNL systemet. Kjøp heller ei vanlig lee classic cast og LNL innsats til den. Billigere enn å kjøpe breech lock pressa er det også, i alle fall var det da når jeg vurderte å hente fra USA.

 

hm, hva er det som gjør at LNL er bedre enn Lee sin 'patent'?

Kan ikke si at prisen på Lee Lock-Ring Eliminator er avskrekkende heller (140kr for to):

1305203376.jpg

http://www.hjemmelading.no/produkter/1213184251/1290690275/lock_ring_eliminator

Link to comment
Share on other sites

Brutte gjenger kan settes feil, om man ikke klemmer godt nok nedpå, det kan ikke ei bajonettkobling. Ble til at jeg utsatte kjøp av presse selv, men det som var utslående faktor for min del var at ei vanlig classic cast med konverteringssett til LNL var billigere enn Classic cast breech lock.

Link to comment
Share on other sites

Brutte gjenger kan settes feil, om man ikke klemmer godt nok nedpå, det kan ikke ei bajonettkobling.

ok, dersom man må knøle for å få die-bushingen til å ta gjengene riktig så ser jeg den.

At Hornady har ett bedre system sånn sett er det vel ingen tvil om :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...