Jump to content

Pent brukt Sako pipe, hvor mye er den verdt?


Toby

Recommended Posts

De aller fleste som piper om sliter med å selge den gamle pipa.

Jeg har brukt å få børsemaker som setter i ny pipe om å selge den gamle til 500-700 kr. Denne blir som oftest solgt flere måneder seinere.

Ei brukt pipe av topp kvalitet rustfri flutet i 6.5 som var gått ca 700 skudd fikk jeg 1500 for.

Å få en børsemaker å flute ei pipe koster 1500-3000 !

Så du kan ikke regne med å få så veldig mye kr for pipa di.

Unntak finnes.

Link to comment
Share on other sites

Ei ny koster rundt 5 lapper hvis jeg ikke har misforstått. Ei som har gått 500 skudd altså ca.90% restverdi i pipa er ikke verdt mere en 500?

 

Ei pipe fra aller høyeste hylle koster 5000, en Sakopipe kan ikke sammenlignes med ei slik. Og ingen vet hvor "langt" pipa har gått, den har ikke tripteller. Derfor må usikkerhetsmomentet legges til for kjøper. Vektskålen begynner fort å tippe over i fordel for en ny kvalitetspipe...

Link to comment
Share on other sites

Enig med osse,er jo ikke trippteller på de,hvis jeg selv skulle kjøpt ett brukt orginalt løp max 800 om det var ett kaliber jeg ønsket.Kan jo ikke sammenlignes med løp til 4000-5000 tusen dette, da får man gode løp montert,ikke det jeg mener at sako ikke er gode,men da snakker man om lilja ,lotar w og slikt.enig toby sett det i skapet du greit å ha stående :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...