Jump to content

hvilke dier er trangest?


Ole_Netland

Recommended Posts

jeg sitter nå med et lite spørsmål, hvilke diesett produsent langer normalt de diesettene som "helpresser mest" ?

 

Saken er at jeg oppdaget i dag når jeg skulle lade opp 6,5x55 så får jeg ikke helpressa hylsene nok med mitt stander RCBS diesett. Løpet (sauer) har nettopp vært hos børsemakeren og fått nytt kammer, og begge gangene jeg har hatt det med på banen har det fungert upåklagelig med den ammoen jeg hadde med, men i dag kammret det trangt selv om jeg helpresser maximalt (lapua hylser som er trimma), forsøkte og med noen RA hylser som er både trimmet og fått jevnet ut godstykkelsen på halsen, disse kamret og unaturlig trangt til å være helpressa.

 

joda, jeg har nok et noe vel tight kammer, for ser at i kona sin DFS sauer kammrer de som bare juling..

 

så spørsmålet er da, er der noen annen diesett produsent som normalt har noe mer "helpress" på diene sine? jeg har opplevd noe av det samme en gang før, da på en sauer 202 med ogrinalt 30-06 løp, der gav ikke RCBS diene nok press, mens en runde med lee så kammret de fint..

 

skulle ha ladd opp litt langhold ammo straks og er jo greit om den kammrer lett..

Link to comment
Share on other sites

det er for at enkelte kammere kan være noe trange, og da for at enn skal kunne lukke sluttstykket med minst mulig motstand kan det være en fordel å ha en die som helpresser mest mulig.

 

Snakket med hjemmelading nå ang et par andre ting og spurte Trond da, og han sa da at Forester sin die presset bra, samt at der vist var mange DFS skyttere som brukte Redding body die på siste stasjon på pressa for å få helpresset mest mulig for å få så lett lading som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...