Jump to content

prøvde å ladde noen patroner til en 223 gikk ikke så bra.


ola9ko

Recommended Posts

Jeg skulle ladde noen patroner til min 223, rifle. Vi skulle bruke skuddene på rev så jeg prøvde med litt tunge kuler.

Nosler 60 grains tp i en Rem hylse. hadde stilt pressen til at de skulle bli 57mm men alle se jeg prøvde på ble.. hva skal jeg kalle det. Knødd neddover der med skuldern på hylsa. lurte på om noen viste hvorfor dette skjer med hver kule:? :(:trist:

og hva som kan gjøres for at dette ikke skal skje flere ganger.

Link to comment
Share on other sites

skjøt min aller første rev nå på mandag Kveld, brukte 55grn Vmax med 24grn N135bak, dette funka ihvertfall svært bra, ser det er endel som bruker enda lettere varmint kuler til dette formålet.

Hylselengden har etter min erfaring ikke fryktelig mye å si (så lenge de ikke er for lange selvfølgelig) sålenge avvikene ikke er veldig store. Hvor tung kule du kan bruke kommer jo an på tvisten i løpet, min går hull i hull med 69grn men sprer over 5-10cm med 75grn.

Link to comment
Share on other sites

Det e til rev/skapprev så ville prøve med litt tunge kuler. Egentlig var det de eneste kulene som ikke var helmantel jeg fikk tak i ppå så kort varsel.

 

Vi kan jo ta en liten ladeøkt om du ønsker, kanskje finner vi ut av problemene også :?:

 

Og med litt flaks så har jeg en del varmintkuler på lager..

Link to comment
Share on other sites

ingen av hylsene er like lange... har dette mye å si på presisjonen i forhold til hverandre.

Har du hylsebrotsj? Det er kjedelig å brotsje hylser, men det må gjøres av og til. Dersom hylsa blir for lang kamrer den ikke skikkelig. Løsningen er å forkorte den. Dette gjør du samtidig på alle hylsene i en lot. Dette er godt beskrevet i Ladeboken.

Link to comment
Share on other sites

Det e til rev/skapprev så ville prøve med litt tunge kuler. Egentlig var det de eneste kulene som ikke var helmantel jeg fikk tak i ppå så kort varsel.

 

Jeg bruker 45grn V-MAX med n120. Har forstått det slik at om man ønsker å ødelegge minst mulig av pelsen må man bruke lette vmax kuler.

Kan noen bekrefte det?

 

(har ikke fått prøvd dette enda :/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...