Jump to content

hvilket politikammer søker jeg til. Laksevåg bergen


Rommling

Recommended Posts

Sist eg søkte, så ringte eg til Odda etter tre veke, og dei hadde ikkje mottatt søknad eingang; papira låg i Bergen, så måtte purra der.

 

Så ikkje vent i evigheter før du ringe rundt for å masa litt, om ting tar tid :)

 

3uker ja, det var litt lenge ja

 

men på skjema står det løps lengde og kaliber, jeg driver å ser etter jaktrifle, men har jo ikke bestemt meg helt for kalibler om det blir 30-06 eller 300wm mulig 308. hva skal man føre opp i søknaden da, tenker å kjøpe brukt, men da må man nesten ha søknaden klar for ellers forsvinner jo riflene før søknaden er i orden,

løsning sende 4 søknader men ett i vært kaliber??

Link to comment
Share on other sites

På løpslengde opgir du Over 40cm - da gir du til kjenne at du vet hvilke krav som stilles i forskriften.

Kaliber - der søker du på det du regner som mest sannsynlig. Velger du et annet kaliber som er lovlig benyttet til samme bruksfelt ordner det seg med en telefon til Odda. Bare husk å skrive på skjemaet at kaliberet er endret etter avtale med politiet og tidspnktet for telefonsamtalen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skrive opp flere kalibre på en søknad når det koster like mye å behandle 1 eller 6 søknader. Søk på de kalibrene som du mener er aktuell for deg så har du noen søknader klare hvis du finner ett våpen senere du har lyst på.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skrive opp flere kalibre på en søknad når det koster like mye å behandle 1 eller 6 søknader. Søk på de kalibrene som du mener er aktuell for deg så har du noen søknader klare hvis du finner ett våpen senere du har lyst på.

 

hvor lenge er en søknad godkjent??

Link to comment
Share on other sites

1 år med mulighet for å forlenge den med 6 mnd, altså 18 mnd.

 

Skulle ha meg en .22 pistol i september og slang liksågodt inn en haug med søknader på rifler, hagler og revolvere, glad jeg gjorde det siden jeg fant en rifle på finn her om dagen som jeg har lyst på, vet aldri når du finner ett bra tilbud.

 

Jeg ville ha droppa å skrive løpslengde på søknadene.

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

hun sa det at de fikk de i retur om det ikke sto løpslengde, men som tidligere nevnt så kan man prøve seg på en over 40cm som viser at man vet kravene

 

Hørtes veldig rart ut siden du ikke vet løpslengden på rifla du skal kjøpe, men da må du skrive over 40 cm da.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Sist eg søkte, så ringte eg til Odda etter tre veke, og dei hadde ikkje mottatt søknad eingang; papira låg i Bergen, så måtte purra der.

 

Så ikkje vent i evigheter før du ringe rundt for å masa litt, om ting tar tid :)

 

runde 2 ( siden runde en var overdragelse far sønn) tok litt over 5 uker. herav 3 dager i odda med postgang til meg.. det vil si over 4 i bergen sentrum.

 

men nå er det invilget både litt grovt og smått

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...