Jump to content

Pin ligger til høyre for pilen


Hisbotten

Recommended Posts

Har montert på QAD HDX pilhylle på buen i dag. Har papirtunet buen og det ser bra ut.

HHA 1 pinsikte er komt på plass også. Har skutt litt på 10 meter avstand og siktet måtte stilles ganske mye til høgre i forhold til linjen

eg får når eg sikter langs pila,streng,riser og pilhylle.

Pinen på siktet ligger ca 2 strengtykkelser til høgre for senterlinjen.

Føler meg ikkej heilt komfortabel når ikkje alt ligg på rett linje :roll::roll::roll:

 

Har det noen betydning att ikke alt er på linje?

Treffer bra og papirtuningen ser bra ut.

 

Skyter LINKS!

Link to comment
Share on other sites

Det betyr bare at opplinjeringen din når du holder/trekker rett før slipp ikke er 100% rett. Slik at buen vrir seg i rekylen. Er du fornøyd med presisjonen og tuningen er det ingenting å bry seg om. Om f.eks. har mer sidespredning enn du liker kan det komme av at du ikke er 100% repeterbar på dette og kan være noe du vil jobbe med. Er beun tung og du skyter mye kan det også ligge skadepotensial her, men det er litt teoretisk.

Det kan også skyldes at grepet ditt på buen gjør at den vrir seg i rekylen.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Treff ganske bra med oppsettet. Som sagt er buen papirtuna med perfekt bullet hole.

På den gamle buen min PSE Stinger låg alt på perfekt linje så eg vart litt "bekymra" over att ikkje det gjorde det med EVO'en også.

Så eg får skyte i vei og tenke på grep og avtrekk.

No er det ein Mathews Z7 50-60# på vei over havet. Er spent på korleis denne vert å skyte med :winke1:

Link to comment
Share on other sites

På den gamle buen min PSE Stinger

No er det ein Mathews Z7 50-60# på vei over havet.

 

Hvordan likte du PSE Stinger? Det er en av de jeg vurderer om dagen.

Hvor handlet du i USA?

 

Du får ikke kjøpt Mathews fra usa selv du må bestille fra norge men det gjør ingenting når man har så gode forhandlere som Arve Vestgård. Har selv en Mathews Helim på vei og kan ikke si noe annet enn at Arve er en kjempe person og handle med

god service og gode tips og råd, er jo altid slik at er det noe jeg lurer på så ringer jeg Arve :mrgreen:

og jeg vil nok si at Mathews er Rolls Royce av buer så bedre kombinasjon blir det ikke 8)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig godt fornøgd med EVO'en. Begynner å bli kompis med den. Treng tykkere pilstopper!! Blåste en 100grs rocket steelhead gjennom 7 stk tunellmatter og videre inn i 1" kledningsbord av Furu. Måtte skru av pila og banke rocketen tilbake gjennom kledningsbordet med hammer og så dra den helt ut med tang. Er imponert over kor solid Rocket Steelhead er. Bladene var like hele. Det ble merker i spissen men det var etter hammeren.

Er kraft nok ja :overrasket:

Buen er veldig stille,lite vibrasjoner,ligger helt død i hånden etter skudd. Kjempebra!!

 

Stingeren er en veldig bra bue for pengene. Den er tilgivende og lett å skyte med. Lett å tune og sette opp. Den har lav vekt.

Så Stingeren kan eg trygt anbefale!

Kjøpte min hjå Huntersfriend som en pakkeløsning. Dette var min første bue så greit å kjøpe noko som var ferdig satt opp.

Kommer ikkje til å kjøpe ferdig pakker flere ganger. Klarer å sette opp buen sjølv no, hvertfall ganske bra :wink:

 

Eg kjøpte min Mathews 50-60#-Z7 Links, via Ebay så det er muligheter og gjøre gode kjøp :)

Min kom på 750USD,levert på døra heime.Med litt kreative kontakter slepp ein fleire avgifter :twisted:

Då er det med G5 sikte ,Whisker B hylle,6 stk Carbon Tech piler,Mathews quiver,stablisator og soft case.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...