Jump to content

243 til Rev


jølle

Recommended Posts

Har du prøvd v-max?

Sett batt tip i bok og ikke i lunger. Da vil du få ett knall og fall skudd.

Jeg bruker 60g HP Sierra til reven i ca 1000ms. Denne er mer ekspansjonsvillig enn v-max.

Rimelig og like god presisjon. Men på 500m lager den ett ynkelig ding, i stålet :D .

Link to comment
Share on other sites

Ok. Ja 10-20meter er jo ikke så ille. Gjennomskyting og pelsødleggelse er ikke noe jeg tenker over da jeg skyter rev. Kulefanget er godt nok med tanke på gjennomskyting da jeg har brukt 6,5x55 før. Pluss andre "grove" kaliber.

 

Tenker jeg skal jage de opp til 1000m/s eller mere om jeg klarer og hvis presisjonen er bra.

Link to comment
Share on other sites

Hei , takker for alle svar , jeg bruker 42 gr Norma 204 , gir da en hastighet i mitt våpen på 930 m/s med løpslende på 45 cm.

 

930 m/s på ei 55 gr kule i .243W? Det må da være minst 200 m/s mindre enn du kan få? Jeg skyter 55 grainere i 1150+ m/s i 6BR. Har prøvd 55 gr Nosler bal.tip, 55 gr Sierra BlitzKing og 58 gr V-max. Har ikke klart å se noen forskjell på dem når det gjelder ekspansjon, de er temmelig eksplosive alle sammen. Har etterhvert gått over til 70 gr BlitzKing. I følge http://www.accuratereloading.com/243win.html" target="_blank skal det være mulig å oppnå 4048 fps / 1233 m/s med 55 gr kule i .243W

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Jeg har bare 6mm br.

Men får gjennomskyting på alt av kuler.

60 hp Sierra ble testet fra 1015ms og helt ned til 630ms.

Gjennomskyting og masse søl.

Har prøvd det meste av kuler.. Men ikke varmageddon.

Disse kjøpes inn i løpet av kvelden(trur æ)

Link to comment
Share on other sites

Prøv å finn erfaringer med 204 Ruger. Ulf Lindroth virket veldig godt fornøyd med dette kaliberet til rødrev, såvidt jeg husker fra fellingene med det kaliberet var det svært lite eller ingen gjennomskytinger. Dette avhenger selvfølgelig mye av kulevalg.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...