Jump to content

norma nosler ballistic tip i 6,5x55 - knall og fall på rev?


Ole-P

Recommended Posts

Hei! er ute etter fabrik ladet, da jeg ikke lader selv. og da lurte jeg på om Norma ballistic tip i 6,5x55 vill gi en real knall og fall efekt i reven? setter rask avliving forran pelsødleggelse, så vill dette da være et bra altrenativ i fabrikladet?

 

 

Hvis noen har noe annet i fabrikladet som er bedre så kom gjerne med anbefalinger.

Bruker nå fortiden lapua mega.

Link to comment
Share on other sites

hei.

jeg har prøvd en del i rifla mi. en mauser m98 i 6.5x55.

jeg er hjemmelader da.

NBT har ganske så dødelig utgang hvis du treffer noe da med den. hadde gode erfaringer med den.

du kan jo kjøpe wincherster power point eller federal soft point. det er de to kulene jeg er fornøyd med som jeg ikke har ladet til revjakt i 6.5x55.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Som et alternativ kan rekruttammo vurderes til revejakt. Jeg tenker da på de med hullspiss. For eventuell bedre ekspansjon kjenner jeg til at enkelte drar et par-tre drag over tuppen av kula med ei flatfil for å åpne tuppen litt mer. Funker som snus.

 

Strålende presisjon, RIMELIG i innkjøp, men ikke optimalt med tanke på anslagsenergi eller kulebane på lange hold (150m+) eller i kraftig vind.

Link to comment
Share on other sites

Finnes det en eller fler typer ballistic tip ??? Jeg lada 50grn ballistic tip i223n min og testa denne på en ananas, hele skauen lukta ananas etterpå og ananasen var pulverisert.

Skjøt litt senere skjære, da med 55grn bt, skjæra ramla, men vakke mer ødelagt enn om jeg skulle brukt 22lr.

Har etterpå sett at xxl fører både ballistic tip og ballis¨tic tip varmint, er det 2forskjellige kuler eller bare ny og gammel embalasje??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...