Jump to content

Lokkejakt på rådyr - VINTERSTID


oleliv

Recommended Posts

Hey, ønsker å starte en diskusjon mellom erfarne "lokke jegere", angående lokkejakt på rådyr, i disse perioder (november-desember). Har selv ingen erfaring, og ønsker gode tips og råd. Er det egentlig mulig å lokke nå utenfor brunsten?

 

Håper på saklige svar, vennligst hold uvesentlig chat utenfor tråden.

Link to comment
Share on other sites

Har snakka med en jeg har på facebook som siste uka har lokka inn en spissbukk, et enslig voksent dyr og en killing på 3 forskjellige situasjoner. Alle med NJFF lokkeapp, der lydene lages med Klaus Demmels rådyrfløyte. Leste også en artikkel i et jaktblad i fjor der en hadde gjort det samme, men da med fløyta sjøl, ikke appen.

Sjøl lokka jeg inn geit med 3 killinger da jeg lagde killinglyder for å lokke på en rev jeg så på langt hold, dette var for en drøy mnd siden.

Så det virker som om dette er noe man absolutt kunne brukt mer tid på.

Link to comment
Share on other sites

Hvor og hvordan laster men ned denne appen fra NJFF? :oops:

 

Husk; Dette er et spørsmål fra en som fikk sin første mobiltelefon på 80 tallet :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Uten at jeg skal påberope meg noen stor kunnskap om emnet, men jeg ville forsøkt følgende:

 

iPhone: appstore

 

Android: appmarket

 

Telefon fra 80- tallet: ring Televerket :mrgreen: !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte en soundball til iphonen, dette er en genial liten høytaler som er litt større enn en golfball, mener jeg bet 180,- for denne dingsen. Bare så det er nevnt så er dette slett ingen Hi Fi lyd, men det er den forskjellen jeg trenger for å få prøvd tlf i skogen. Er vel ikke noe jeg gidder å dra med på alle jaktturer etter reven utover vinteren da jeg har bra fløyter, men det må vel prøves :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Er det kontaktlyder dere får inn dyr på? Har buttolo, helen baud roe og njff appen men har ikke hatt noe hell med dem. Appen virker å ha troverdige lyder, har bestilt soundball for å få opp lyden mer. Så ei geit for to dager siden under bukkejakta, lokket på den med buttolo og kontaktlyder. Så at den hørte lydene men den brydde seg ikke om å nærme seg. Kunne tenkt meg en batteridrevet liten spiller med ferdig innspilt lokkespor på en til to timer som stod på repeat, og plassere den 100 m fra posten?

 

Tom erik johannessen, flekkefjord.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...