Jump to content

Riktig Go og No-Go Gage?


vingemutteren

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Savage Stevens 200 (i prinsipp en 10) i 223r, og skal demontere løpet for kapping og gjenging.

I den forbindelse må man vist ha en Go Gage, og en No-Go Gage?

 

Jeg ser på Midway, at de har Gage fra Både Forrester og PTG (den siste er en del dyrere). Hvilket merke anbefales å kjøpe (og hvorfor)?

 

Som dere skjønner, litt voksenopplæring tas i mot med takk. :D

Link to comment
Share on other sites

Kommer visst bare solgt sammen med løp, men det følger med begge tolker:

http://www.brownells.com/.aspx/pid=2330 ... m%20Mauser)|ECC_458%20Winchester%20Magnum/Product/SAVAGE-110-REPLACEMENT-BARREL-KIT

 

 

Har lest en ganske brukbar på nett hvor folk bruker go-gauge eller en sizet hylse kombinert med søkeblader. Desverre ser det ikke ut som om den eksisterer lenger, jeg klarer bare å finne linker til artikkelen.

Link to comment
Share on other sites

Velger det sikkre, bestiller go, no-go gage og løpsmutter nøkkel fra Midway.

 

Er ikke ett øyeblikk i tvil om at en skutt og helpresset hylse og litt tape (celofan) gjør jobben for den som er erfaren, (har lest meg opp og ser det er fler som gjør dette) men når jeg beveger meg inn på nye områder liker jeg å vite at hva jeg gjør er innenfor trygge grenser. Jeg kan bruke hylse trikset senere, om jeg føler for å tune headspace perfekt til omladede patroner, om det skulle bli ett behov for det.

 

Uansett er dette første skritt på veien mot ett løpsbytte system på Savagen, hadde jo vært morro med en 6.5 i short action kasse. Kansje en 6.5 Credmoor etterhvert (en fugl kvittret om en kammer brotsj og lilja løp på en Remington her om dagen, og det høres jo morsomt ut). :wink:

 

 

Men først er det mere presserende ting som må gjøres med rifla (ti punkts planen ligger nedenfor). :wink:

 

1: Go no-go tolker og Løpsmutter verktøy (bestilt).

2: Kjøpe ny demper (S&L TMD 35 tenker jeg).

3: Kappe og gjenge (M14x1 som vanlig tenker jeg).

4: Lettere sikte og litt lavere ringer.

5:Avtrekker (Rifle Basix Sav 2).

6: Bolt håndtak som er noe lengre (Taktisk fra Sss tenker jeg).

7: Bunn metall til BDM (org Savage).

8: Lokk til org magasin (org Savage).

9: Stokk som er lett, stiv og er tilpasset eller egner seg for BDM montering (ikke så helt enkelt enda).

10: 20Moa Picatinny skinne (ikke før BDM er på plass).

Link to comment
Share on other sites

Får du satt fast løpsmutteren på pipa (epoxy, settskrue, sveisepunkt) før du demonterer (eller når du monterer sammen igjen) så er det jo bare å skru pipa inn og ut som du vil. Nye piper lager du bare med brystning mot kasse på vanlig måte, mutteren er bare et triks Savage bruker for å spare tid/penger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...