Jump to content

Hartmann & Weiss Take Down boltrifle sett


Purdey

Recommended Posts

  • 1 month later...

Terging til side, hva er "greia" med slike superdyre rifler? Er presisjonen mye bedre og komforten likeså?

 

Kan vel være så mangt. Men for enkelte er det nok ett morsommere alternativ enn å sylte ned pengene på maleri stablet opp mot en vegg på loftet.. Ett par stikkord der er arveavgift og nedskriving av formue.

For andre er det ett objekt med høy estetisk verdi, på linje med annen kunst. Noe man kan beundre lenge..

Jeg er nok i den siste kategorien ;)

Link to comment
Share on other sites

Den solgte for nesten 3 millioner kr!!!! inkl provisjon.

 

Dette er et helt unikt produkt. om det praktisk sett er verdt det? neppe. men alt er til salgs for den rette prisen og verdien av et produkt er hva markedeet er villig til og gi. Og i dette markedet sitter fortsatt pengene løst. Kunst er i ferd med og bli vanskeligere og omsette. Men dette segmentet er booming.

 

Noen bruker slikt mens andre samler.

Link to comment
Share on other sites

Tja.. bra til jakt i krattskogen etter villsvin med de kalibra da.. ;)

 

Men ok. Kjøper definitivt argumentet vs. kunst på veggen. Stort sett det jeg kunne om slike våpen var via filmen "lock stock" hvor det er snakk om noen Holland & Holland hagler. Lest litt mere om det og kan se potensialet som investering. Så spør jeg igjen, dette er vel i norsk lov å anse som jaktvåpen? Litt "kjipt" muligens å fylle opp garderoben med så pene (men ikke penere enn min Remington) men praktisk sett ikke-brukandes våpen? Eller finnes det veier å omgå garderoben?

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok en av de mest komplette settene jeg har sett, Så de selv first hand for tre år siden i Hamburg og bare kofferten koster over 200k!

 

Hmm, da tror jeg nok jeg må nøye meg med den. Å så konge å komme drassende med den på elgprøven :lol::lol::lol: "å, så fin koffert du har til Tikkaen din!" "Kremt, ja den kostet meg 200000 raske for å si det sånn" :lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er utrolig mye fint brukt til salgs for det folk betaler idag for et kjønnsløst CNC-produkt uten å nevne produktnavn for nye rifler og hagler i 20-40000.- klassen.

 

Jeg fant en Krieghoff Teck o/u hagle kal. 20-3" i nystand i brukthylla til Landrø for 10K.. Den kostet vel 50k+ på midten av 90-tallet. Et av de få våpnene jeg har hvor pussen er mentalhygiene.

 

En av gutta i klubben er vebemidlet. Han pryder stadig klubbhuset med rifler i 100k++ klassen som alle kan få prøve på banen. Han har eierglede av disse riflene. Det hadde jeg også hatt etter og ha fiklet med noen av dem :-)

Link to comment
Share on other sites

Er en relativt velbemidlet fyr der jeg skyter og, kompiss av pappa. Gjort det godt innen stål, og har ofte med seg rifler i 200.000 - 500.000 kroners klassen. Han er helt frenetisk når det gjelder merker og riper, så de er rett som det er til slags til 1/3 av prisen.

 

Han var på jakt i øst-europa for et par år siden, da presterte en av de som bar å velte rifla når han satte seg ned, da den lente seg mot treet. Etter den hendelsen orket han knapt å se på riflen :lol::lol: Da skulle den vekk!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er en relativt velbemidlet fyr det jeg skyter og, kompiss av pappa. Gjort det godt innen stål, og har ofte med seg rifler i 200.000 - 500.000 kroners klassen. Han er helt frenetisk når det gjelder merker og riper, så de er rett som det er til slags til 1/3 av prisen.

 

Han var på jakt i øst-europa for et par år siden, da presterte en av de som bar å velte rifla når han satte seg ned, da den lente seg mot treet. Etter den hendelsen orket han knapt å se på riflen :lol::lol: Da skulle den vekk!

 

Du må si fra neste gang han velter et gevær...! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...