Jump to content

Tråden for pointer


andbjor

Recommended Posts

  • 1 year later...

Her var det stilt inne....

Buster min 12 mnd gamle pointer har fått endel erfaring denne høsten, men det er ennå langt igjen til komplett jakthund.

Gått endel på både fjell og skog, og fått endel situasjoner, selv om det har vært ett elendig år. Ett tragisk år å ha unghund på. Fikk felt en rugde for han i dag, til stor glede for hund og eier.

 

 

normal_tiur.jpg

Stand på tiur.

 

rugde.jpg

Rugde i box!!! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Fin hund å fine bilder superHansen! Håper at dette kan bli en fin Pointertråd! Hunderasen fortjener

 

en skikkelig side på kammeret synes jeg! 8)

 

Skal legge ut noen bilder av håpet mitt når jeg kommer meg hjem fra nordsjøen som jeg har vært på i hele

 

4 uker!! Fikk MMS fra kona, steike som han har vokse..... :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Blåser litt liv i denne tråden jeg :)

 

Fått min første pointer, som såklart skal gå jakt og litt agility også :) Min første fuglehund, men ikke første hund (har for tiden også 2 whippeter i tillegg) :)

 

Lille snuppa er for øyeblikket 4mnd :) Vært på 2 valpeshow hittil, hvor ho ble BIR begge gangene og BIS 3 den ene gangen, så lover godt der å :)

1475050-8-1431794861017.jpg

 

Den kanadagåsa er ille spennende!

1475050-8-1431794212400.jpg

1475050-7-1431538563883.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vimsehue. Fine bilder, vaplen koser seg der.

 

Ville fokusert på jakt trening og lagt dette med agility litt "på is". Hvis dressuren sitter, så er det kanskje på tide å starte med litt tamfugltrening nå utover. Og en del turer i fjellet med langline. Ellers er det jo også steder hvor de har tamfugl.

 

Det kan være for tidlig for enkelte individer, med det er barte å prøve. Men ikke presse.

 

Den SV jeg har nå, hadde stand på tamfugl 3 mnd gammel. Og flere ganger ved 4 mnd alder, har han flotte arbeider på århaner. Første stand på en slik, da var han 4,5 mnd. Men, han var kanskje litt tidlig ute.

 

Uansett - det er mye arbeid og trening for å få til en bra stående fuglehund. Så fokuser på dette i første rekke og ta med apport trening. Så kan dette med agility komme seinere, som en tileggsaktivitet, hvis dere har tid og energi til det.

 

Anbefaler deg å melde deg inn i en pointerkolubb, eller annen klubb for stående fuglehunder. Dressur og trening av disse, er nok noe anderledes og det er her de fleste gjør feil.

Link to comment
Share on other sites

Geco5. Jeg har troa på at ho takler den kombinasjonen like bra som når jeg holdt på med pappa sine pointere (som går aktivt jakt også). Variasjon er viktig! ;) Så er nok ikke helt urutinert når det kommer til verken agility eller jakt sånn sett :)

 

Apporten begynner å komme seg bra, så tenkte å snart begynne med søksapport, så forsiktig :) Tenkte å begynne å trene ro trening med forstyrrelser føre vi begynner på fugl. Ellers har ho tatt både stand og sekundær stand på fugl (også katt :P )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...