Jump to content

Colt pyton, hva skal man velge?


CCOB

Recommended Posts

Jeg sitter med innvilget 357 pappirer her, å sikler på hunters house son lille samling av Pyton, ikke for at jeg VILL ha en men det virker som hver gang det navnet blir sagt, så heves øyebrynene som om jeg snakker om Luger i 45ACP.... det er liksom noe helt egent, jeg ser også at de har noe som heter Colt King Cobra... så her er spørsmålet: (ja jeg vet at dette er ett idiotisk spørsmål)

 

Hva bør man gå for, jeg har allerede en Smith 686 i 6" så jeg kunnet ha tenkt meg 4" revolver, jeg har lyst på å kjøpe fra DK da dette er veldig vanskelig å få fatt i i norge.

 

 

Hvorfor skulle jeg valgt Pyton forran Cobra eller mot satt?

Hvorfor 6" kontra 4" eller motsatt?

 

Denne tråden er for at dere som har følelser rundt dette våpenet skal få lettet deres hjerter til en som er usikker på hva man skal gå for :-)

 

Takker for all hjelp....

Link to comment
Share on other sites

Luger i 45ACP
Nå hevet JEG øyebrynene.. Så vidt jeg vet finnes den kun i et kjent eksemplar orginalt og med ganske få kopier produsert.. :D

Hvis du skal BRUKE våpnene dine og ikke bare samle bør du vel heller kjøpe en .357 snub?

Hva har du søkt på? Reservevåpen for den du har?

Link to comment
Share on other sites

Colt Python blir vel fortsatt regnet som Rolls Royce av DA revolvere. (I hvertfall i resten av verden).

King Cobra og Python kan ikke sammenlignes, de er laget på to veldig forskjellige systemer. Kan si at KC liggner vel mer på 686en inni.

 

4" mot 6" vel, personelig syns jeg revolver felt er lettere med 4", pga. våpenet blir lettere og med lette 38 ladninger så er det ikke noe problem, men til Magnum 1 så er nok 6" ++ bedre.

 

Python er penere, mer pressis og dyrere både ny (var) og brukt en KC, den har også blitt laget mye lengere, bedre DA avtrekk ut av esken.

 

Jeg syns Hunters House er veldig over priset på Pythons, (sist jeg sjekket), det finnes Pythons på markedet i Norge. Sjekk kammeret og Finn regelmessig så garantert at du kan finne noen. Har sett mange til salgs de siste årene. Mest 6" men også 2 1/2", 4" og 8".

Link to comment
Share on other sites

Woff, ja jeg mener det er liksom reaksjonen om du nevner Pyton i forsamlinger med folk som kjenner våpen, denne revolveren har fått ett rykte som jeg ikke vet om er verd de 9000 de skal ha på hunters house, så jeg håper at det kansje er en sjel der ute med en Pyton som vill selge jeg vill ha en 4" eller en 3" for de skal være skjeldene.....

 

 

Annyone har en pyton for salg?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå folkens, det var ikke. Meningen st det skulle bli Odd kløveri her, jeg får noen bilder av den som ligger ute her på kammeret, Re den bra skal jeg ha den, jeg var alle rede en 686 så jeg skal ha Nor annet.... takk for att dere deler deres synspungter på saken

Link to comment
Share on other sites

"Hvorfor 6" kontra 4" eller motsatt?"

 

De aller fleste feltstevnene har avstander der 4” duger med et lite minus på langhold. På 4” ligger siktene børr stille ved opphev til første skudd og problemet med å klype lysstripa h/v videre er nærmest ikke eksisterende, men en liten feil/utslag her slår mer ut en på 6”. Bevegelse i våpenet ved bruk av DA påvirker heller ikke siktelinjen/bilde like mye som på 6”

Disse fordelene appellerer mer til hurtigskytning der 4” er med fordelaktig fremfor 6” Tross alt er siktebilder og avtrekk uten bevegelse viktigere en og hele tiden å ligge mitt i svarten.

Men sikter du mot prikking/badeskytning er den lengre siktelinjen på 6” å foretrekke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...