Jump to content

til sverige med midlertidlig våpenkort!?


SittingDuck

Recommended Posts

Venter også på våpenkortet men har i mellomtiden brukt nr som står notert for hand i overkant av blålappen som våpenkortnr.

 

Burde vel funke uten att jeg for den sakens skyld har sjekket det opp. Har ikke blitt stoppet enda heller.

Registrer meg bare inn på tullen.se "skjutvapendekalration".

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ring Svenska tullen. Der får du ihvertfall et korekt svar. Du må i allefall innom Tullen i og med at du ikke har våpenpasset. Du kan ikke ta det via nettet uten våpenpass. (Så hvidt jeg vet).

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Venter også på våpenkortet men har i mellomtiden brukt nr som står notert for hand i overkant av blålappen som våpenkortnr.

 

Burde vel funke uten att jeg for den sakens skyld har sjekket det opp. Har ikke blitt stoppet enda heller.

Registrer meg bare inn på tullen.se "skjutvapendekalration".

 

Da har du vel våpenpasset ? Da vil jeg tro det går.

Link to comment
Share on other sites

Sverige er det eneste landet i EU som ikke krever våpenpass. Det står et godkjenningsnr. på våpensøknaden og det er det samme som våpenkortnr. Registrer deg på Tull.se digitalt, ta utskrift av registreringen og husk å ta med blålappen. Blålappen fungerer som våpenkort.

Link to comment
Share on other sites

Sverige er det eneste landet i EU som ikke krever våpenpass. Det står et godkjenningsnr. på våpensøknaden og det er det samme som våpenkortnr. Registrer deg på Tull.se digitalt, ta utskrift av registreringen og husk å ta med blålappen. Blålappen fungerer som våpenkort.

 

Sånn er det jeg har tolket reglene. Husk og fylle i hvor mye ammo i aktuelle kalibre du tar med deg. Husk også att man må avregistrere seg når man er tilbake i Norge igjen.

Link to comment
Share on other sites

Du må i allefall innom Tullen i og med at du ikke har våpenpasset. Du kan ikke ta det via nettet uten våpenpass. (Så hvidt jeg vet).

 

Dette stemmer ikke.

 

På tullverket.se kreves Europeiskt skjutvapenpass nr eller Vapenlicens nr.

 

Vapenlicens nr er vell det samme som våpenkort nr.

 

Så registrerer du på tullverket.se, trenger du ikke å stoppe på tollen.

Link to comment
Share on other sites

Siste taler har rett. Det er dessuten ikke svensk tollstasjon på den grenseovergangen jeg skal ta, så spørsmålet var ang norsk tollklarering.

 

MEN hurra! Hvitlappen kom til våpenkontoret idag og de ringte meg opp og sa at våpenpass og våpenkort ligger og venter på meg. Ny-dama på kontoret i Bodø er virkelig kjapp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...