Jump to content

Glock 17 med venstre


furuoglyng

Recommended Posts

Hallo, jeg har tenkt å starte opp igjen med pistolskyting. Jeg har tidligere vært nybegynner i 2 måneder med miniatyrpistol .22lr, men sluttet før jeg fikk testet feltpistoler.

 

Mitt problem er at jeg er venstre skytter, og vil jeg få problemer med å skyte en Glock 17 Gen4 med venstre hånden med tanke på plassering av sikringen og annet?

 

Finnes det andre feltpistoler som alternativ for meg i 9*19mm?

Link to comment
Share on other sites

Ok..takk for svar. Kan man virkelig flytte magasinutløseren på Gen4, slik at den stikker ut på høyre side?

 

Problemet mitt vil bli at jeg kommer med pekefingeren borti magasinutløseren når jeg skyter, hvis den er på venstre side, i tillegg til at magasinet kan bli utløst ved uhell og pekefingeren bli oppskrapt.

Link to comment
Share on other sites

2010 kom 4. generasjonsrammen med forbedring av rekylfjøren, samt en forbedring av magasinutløseren. Den er blitt større, og kan skiftes mellom venstrehendt og høyrehendt utløser. Siste forbedring på fjerde generasjons Glock 17, er at grepet er gjort mindre, slik at det skal passe mindre hender. Ved kjøp av ny Glock 17 (4. generasjon) følger det med 2 grepsforlengere, slik at det skal passe flere brukere.

 

Kopiert fra wikipedia.

Link to comment
Share on other sites

Er venstrehåndskytter selv, er ingen problemer å bruke hvilke som helst av pistoler og revolvere så lenge det ikkje er anatomiske skjefter for høgre hendte, sikring bruker man ikkje i felt ganske enkelt. Vist man absolutt vil ha sikring får man sikring for begge sider for dei fleste våpen (1911 kloner, Tanfoglio/CZ og sikkert en drøss andre) som man kan sette på relativt billig og noen kan gjøres selv, samme med magutløsere vist man absolutt vil.

Link to comment
Share on other sites

Linksskytter jeg også, med en G19 Gen4. Ikke noe stort problem med magutløseren, magasinet datt ikke ut men utløseren var noe i veien når den satt på venstre side av våpnet.

Det er enkelt og flytte over den til andre siden på våpnet, dette fikser du enkelt på 5-10min med litt hjelp fra youtube :winke1:

 

Jeg likte ikke de noe skarpe kantene på magutløseren, så jeg tok litt sandpapir og fikk gjort dem noe mindre skarpe. Ikke sikker på om dette er ok i alle skyteformer, men såvittmeg bekjendt er det ok i feltskyting med denn typen modifiering.

Det jeg merket var att det finnes en viss risk for att hylstret jeg har kjøpt, masc hoftehylster, tar noe borte i magutløseren nå når den er på høyre side. Muligens detta kan få ett magasin til og dette ut med våpnet i hylster.

 

Men da jeg kun bruker det til feltskyting er jo ikke dette noe problem.

 

Sleidestoppen bruker jeg ikke, jeg trekker sleiden bakover med høyrehånda.

Har ikke sjekket nøye, men trur ikke den kan monters på andre siden på noen enkel måte. Men er vel kun i PPC som dem skyter tils magasinet er tomt og det haster med omlading. Bane og felt er ikke noe hastverk med lading og IPSC folket skyter vel helst ikke tomt uten skifter mag før det er tomt. (trur jeg da)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...